FN VSR SPR A5M M40 A5

MRV
Inlägg: 127
Blev medlem: sön jul 08, 2012 9:29 pm

Re: FN VSR SPR A5M M40 A5

Inlägg av MRV »

Kungligt Sheephard!

Du får hålla oss uppdaterade :)!

hafentoffen2
Inlägg: 8
Blev medlem: ons maj 30, 2012 9:56 pm

Re: FN VSR SPR A5M M40 A5

Inlägg av hafentoffen2 »

Jag köpte den direkt när jag såg den, och som andra har sagt här så är den helt vsr-10 kompatibel, flyttade över min pdi v2-hop med 540mm 6.02mm pipa, min pdi cylinder samt min airsoftpro 90* trigger. Behövde bara kapa lite på triggerguarden för att Ap 90* triggern (tvungen att göra samma sak på min well mb-07) skulle få plats i vapenkroppen samt fila upp hålet i ljuddämparadaptern.
Tog inte så lång tid och blev jäkligt bra :)

Har väll inget direkt negativt att säga om den. Gillar hur stocken ser ut och hur den känns :)
Ska hem en sväng och skjuta in den idag så får se hur det går :)
Kanske passar på att ta lite kort när jag ändå är igång!

Kan tillägga att ytterpipan verkar vara av "Bull" modell så det är förmodligen sådana spacers man vill ha. Jag gjorde istället egna med den klassiska eltejps metoden hehe ;)
Ska även ta hem en annan ljuddämpare så att jag kan dölja den längre innerpipan.
"Att inte meka när man spelar Airsoft är lite som att vara författare utan att kunna skriva, det går, men ack så krångligt"

Arvid
Inlägg: 58
Blev medlem: lör aug 11, 2012 5:07 pm

Re: FN VSR SPR A5M M40 A5

Inlägg av Arvid »

Hur lång är innerpipan i orginal?

Stinky06
Inlägg: 51
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:04 pm

Re: FN VSR SPR A5M M40 A5

Inlägg av Stinky06 »

Jag kunde inte heller hålla mig :)
m40 nått.jpg
Målad OD bara för att de är såå snyggt imo

Stocken känns mindre "plastig" än min original TM tycker jag, vart positivt överraskad för pengarna faktiskt.

Efter nån timme med filande mm så passar stocken till min vsr-10 upper ! :) Jag har pdi boreup receiver med original ytterpipa; alltså inte BULL typen.
Med andra ord borde en komplett upper från pdi passa med mindre mod.

Blocket vid hop huset är det som följde med bössan, man får göra hålet i stocken där lite avlångt om man inte vill dra skruven snett och pajja gängorna.
Om du använder zerotrigger måste du klippa/fila en tunn "vägg" framför bakre skruven för att få ner paketet.
Alla magasin jag har(well,tm,jg) passar bra om än lite tajt, men matar och skjuter.
------- --------
Min Youtube kanal!

https://www.youtube.com/channel/UCA3RVB ... ObqnzpZ0VA
------- --------

Stinky06
Inlägg: 51
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:04 pm

Re: FN VSR SPR A5M M40 A5

Inlägg av Stinky06 »

Det är invändig m14 ccv redan på pipan, kan man inte göra nått av det?
------- --------
Min Youtube kanal!

https://www.youtube.com/channel/UCA3RVB ... ObqnzpZ0VA
------- --------

Tyro75
Inlägg: 9
Blev medlem: fre aug 09, 2013 4:08 pm

Re: FN VSR SPR A5M M40 A5

Inlägg av Tyro75 »

Vad är det för delar du har köpt Ajo om man får fråga ??

Trolliver94
Inlägg: 44
Blev medlem: ons jan 16, 2013 9:22 pm

Re: FN VSR SPR A5M M40 A5

Inlägg av Trolliver94 »

Köpte denna bössa för ca 1 månad sedan när den kom in på rödastjärnan.
Kort därefter så inhandlades airsoftpros cnc trigger med tillhörande pistong, springguide, cylinder samt 145 fjäder, och även ett maple leaf hopgummi.

Jag måste säga att jag är extremt nöjd med den, både utseendemässigt samt så presterar den väldigt fint, jag har en fin träffbild på ca 80-90 meter som jag har uppmätt, vilket duger för mig!

Det var väldigt kul/effektivt att skjuta Ravens med den på Berget12!

Kitlist på bössan är:
M.A.R.S rail
Leupold mk3 sikte
Ashbury bipod (som sitter på en egenfäst railbit)
Moddad mp7 ljuddämpare som träs på över pipan
Och ett jävligt fett paintjob alá trolliver!


7 juli 2014, 14:45:

ryu
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:52 pm

Re: FN VSR SPR A5M M40 A5

Inlägg av ryu »

Mina högst personliga och totalt ovetenskapliga synpunkter:

Stocken är skön att hålla i och den ser trevlig ut.
Det justerbara kindstödet är väldigt fint att ha för att ställa in en skön(are) ställning för huvudet, men kan vara i vägen om man mantlar bössan genom att dra cylindern rakt bakåt.

Sedan är bakkappan av mjukplast några nummer för stor, så den rör sig och låter litegrann om man inte fixerar den på något vis.
Har hört om detta på en likadan bössa som köptes in samtidigt, så jag antar att det är så på alla. Någon annan som har samma?

Utan att ha pajat några interna komponenter, så vågar jag gissa att cylindern förmodligen inte tål så mycket stryk (vilket styrks av Tyro75's erfarenhet). Så man får nog vara beredd på att köra standard trim, eller börja byta ut interna delar.
Nu verkar det mesta vara hyffsat VSR-kompatibelt, vilket gör att det finns ganska många trimdelar/reservdelar att tillgå.

Tyvärr har jag inga erfarenheter av hur standarddelarna presterar direkt ur lådan vad gäller utgångshastiget, avstånd, träffsäkerhet osv, i och med att jag bytte ut allt utom stocken och laddhandtaget direkt.
Men någon annan kanske har erfarenhet av hur den presterar?

Ajo79
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:57 pm

Re: FN VSR SPR A5M M40 A5

Inlägg av Ajo79 »

Min otrimmade bössa gör samma sak också. Går spikrakt till 30m, sedan skruvar kulan rätt kraftigt åt höger. Måste vara nått med hopuppen, antar jag. Men inte orkat skruva upp den ännu och kolla.
“I’m a firm believer that there’s plenty of problems that can be solved with an M1A1 battle tank”
Min Affärer

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: FN VSR SPR A5M M40 A5

Inlägg av Oiric »

What? Sedan när var kosntruktionen på VSR-huset dåligt? O.o
Vad jag upplevt samt läst runt om på internets (typ överallt utom på detta forum, konstigt nog) verkar det som att just VSR-huset är fantastiskt välkonstruerat, förutom att plastarmen som trycker på gummit är av en aning undermålig kvalitet. Huset i sig är skitbra då det är så simpelt byggt.
Vill man göra det enklare för sig så utför man det som kallas för TDC-mod och ställer då hopen med en skruv upptill på vapnet istället för en arm på sidan som kan enligt vissa orsaka att hoppen blir sned.
Vill man ändå köpa nytt hophus så är det väl ändå Laylax-huset eller Action Army som är de två bästa eftermarknads -hus som finns i dagsläget. Med PDI-huset (som jag själv upplever som kass) har du ju AEG-pipa och gummi, vilket kan kännas enormt enkelt. Problemet med detta verkar enligt flera vara en brist då det tenderar att uppstå läckage vilket inte bara orsakar lägre utgångshastighet, men också ojämnheter i utgångshastigheten över flera cykler.

Det man också kan göra med VSR-huset är ju att köpa sig en AirsoftPro-arm till huset: http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=2928

Min högst personliga åsikt om PDI-huset är att det är bra mycket krångligare att sätlla in, dels för att det har TVÅ armar man måste ställa in perfekt, men också för att man måste göra inställnignarna med ett verktyg samt ta ut magasinet för att komma åt skruvarna. Jo, tanken är väl att man ska ställa hopen efter kulans vikt och sedan låta den vara, men jag upplever att det är bekvämt att kunna ställa om hopen efter behov om förhållandena ute på banan skulle förändras och påverka kulbanan.

Som sagt, mycket av detta är mina personliga åsikter och tankar om det hela, inte korrekt för alla. ^^

Skriv svar