What? Sedan när var kosntruktionen på VSR-huset dåligt? O.o
Vad jag upplevt samt läst runt om på internets (typ överallt utom på detta forum, konstigt nog) verkar det som att just VSR-huset är fantastiskt välkonstruerat, förutom att plastarmen som trycker på gummit är av en aning undermålig kvalitet. Huset i sig är skitbra då det är så simpelt byggt.
Vill man göra det enklare för sig så utför man det som kallas för TDC-mod och ställer då hopen med en skruv upptill på vapnet istället för en arm på sidan som kan enligt vissa orsaka att hoppen blir sned.
Vill man ändå köpa nytt hophus så är det väl ändå Laylax-huset eller Action Army som är de två bästa eftermarknads -hus som finns i dagsläget. Med PDI-huset (som jag själv upplever som kass) har du ju AEG-pipa och gummi, vilket kan kännas enormt enkelt. Problemet med detta verkar enligt flera vara en brist då det tenderar att uppstå läckage vilket inte bara orsakar lägre utgångshastighet, men också ojämnheter i utgångshastigheten över flera cykler.
Det man också kan göra med VSR-huset är ju att köpa sig en AirsoftPro-arm till huset:
http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=2928
Min högst personliga åsikt om PDI-huset är att det är bra mycket krångligare att sätlla in, dels för att det har TVÅ armar man måste ställa in perfekt, men också för att man måste göra inställnignarna med ett verktyg samt ta ut magasinet för att komma åt skruvarna. Jo, tanken är väl att man ska ställa hopen efter kulans vikt och sedan låta den vara, men jag upplever att det är bekvämt att kunna ställa om hopen efter behov om förhållandena ute på banan skulle förändras och påverka kulbanan.
Som sagt, mycket av detta är mina personliga åsikter och tankar om det hela, inte korrekt för alla. ^^