C talar inte om någonting som har med uteffekt att göra alls. Det enda C-värden anger är hur mycket batterier tål att lämna eller ta emot utan att gå sönder. Det är återigen spänning och inre resistans som talar om vilken uteffekt batteriet lämnar, om man känner att C-värdet ger någon skillnad i ROF så är det en falsk korrelation där man i själva verket har använda batterier med olika inre resistans. C-värdet används för att räkna ut en ström i Ampere, och den strömmen beror på batteriets kapacitet, därmed har "C" ingen egen innebörd.
Det är även en väsentlig skillnad på "batteriet kan leverera 20A" och "batterier kan leverera 20A utan att gå sönder".
Då har motorn inte heller snurrat lika fort, eller så har den inte fått kallna mellan testen.11.1v 15C 1100mAh - obehaglig rof, varm motor
7.4v 45C 2650mAh - obehaglig rof, inte alls lika varm motor
När du spänningssätter en motor och den börjar att snurra, så kommer det att utvecklas en effekt över motorn. En elmotor har en effektivitet på runt 90%(?), vilket innebär att 90% av effekten blir rörelseenergi, och 10% blir värme. Hamnar 10V över motorn och strömmen är 15A så blir effekten 150W varav 15W blir ren värme. Ingenstans kommer här ett C-värde in i bilden. Bara spänning och ström avgör hur varm motorn blir.