Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?
Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?
då det kom på tal med en annan vän idag, nog fan har man skadat sig ett par gånger i hobbyn ..då det är en aktiv hobby där mycket händer (well ibland i vilket fall) låt oss prata om det!
jag själv har ett knä som fortfarande spökar sedan 2 år tillbaka , låg uppe på en stor sten och spanade efter en polare jag visste skulle ta sig runt på min kant ..han smyger runt ljudlöst och avfyrar sin ggbr m4 mot mig bedömt 10-15 meter ..jag panikar och reser mig upp och börjar springa ..har i det här läget glömt att jag ligger på en sten som är cirka 2 meter över marken ..varpå jag springer ut i tom luft ..(får ett såntdär tecknade film moment när jag kollar ner i marken och tänker o helvete) baam rakt ner i marken ..ligger där som en strandad sjöko och ojar mig. vad som är än jävligare är att jag senare får veta att polaren inte fick iväg något skott (magget matade kasst)
då jag bestämde mig för att det var en bra idee att ta emot på benen och snabbt med rörelsen följa med så att jag hamnade på marken så han jag dessvärre inte kalkylera att en stenjävel skulle ta mitt knä ---har bitvis ont på stället där stenen tog och knät knakar :/
sen har vi ju alla träffar på för när håll som man fått ...ni som har bilder på grisiga skador kan ju posta dom som en varning för andra
Edit. F.K är Purvins den som borde stängas av från forumet för den brutala atacken ;D
jag själv har ett knä som fortfarande spökar sedan 2 år tillbaka , låg uppe på en stor sten och spanade efter en polare jag visste skulle ta sig runt på min kant ..han smyger runt ljudlöst och avfyrar sin ggbr m4 mot mig bedömt 10-15 meter ..jag panikar och reser mig upp och börjar springa ..har i det här läget glömt att jag ligger på en sten som är cirka 2 meter över marken ..varpå jag springer ut i tom luft ..(får ett såntdär tecknade film moment när jag kollar ner i marken och tänker o helvete) baam rakt ner i marken ..ligger där som en strandad sjöko och ojar mig. vad som är än jävligare är att jag senare får veta att polaren inte fick iväg något skott (magget matade kasst)
då jag bestämde mig för att det var en bra idee att ta emot på benen och snabbt med rörelsen följa med så att jag hamnade på marken så han jag dessvärre inte kalkylera att en stenjävel skulle ta mitt knä ---har bitvis ont på stället där stenen tog och knät knakar :/
sen har vi ju alla träffar på för när håll som man fått ...ni som har bilder på grisiga skador kan ju posta dom som en varning för andra
Edit. F.K är Purvins den som borde stängas av från forumet för den brutala atacken ;D
Senast redigerad av 1 Bloodneed, redigerad totalt 0 gånger.
CTR EP3 Championship White, nuff said
Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?
Har ingen bild på det. Men jag fick en ~100 skotts 40mm fylld med 800psi CO2 avfyrad i lår- och heliga-paketet-höjden. På ca en meters avstånd. Såg ut som ca 20 myggbett spridda över låren efter det...
På något sätt klarade sig de mer vitala delarna, mirakel!
På något sätt klarade sig de mer vitala delarna, mirakel!
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||
fy fan ..hade inte velat ha den träffen
-
Senast på Bockaby sträckte jag ut en benmuskel rätt bra när jag klev ner för metalltrappan i A1 och kängan hakar i mellan undre stegets övre bakkant och övre stegets undre framkant, vilket slutar med att jag hänger från ett ben i 30 graders lutning rakt ut. Kunde varken luta mig bakåt för att falla tillbaks, eller få tillräckligt mycket kraft framåt för att lossa kängan då framsidan på kängan hakat i bakom en "greppdubb". Såg ganska dumt ut, kändes ganska dumt, och resulterade i att jag gick som en pirat ett par dagar därefter...
The Ammunition Magician
Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia
Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia
Jo, man blev ju ganska sugen på att skaffa en sån här efter den händelsen:
#dualtubemasterrace
@Le Gradovic
låter stört jobbigt ..skönt att du klarade dig undan bild på det
låter stört jobbigt ..skönt att du klarade dig undan bild på det
Utskjutna tänder måste nog vara den vanligaste skadan, har varit med om flera tillfällen där folk förlorat diverse tänder.
helt klart! helvetes året för mig var förra året då jag bevittnande 4 utskjutningar av tänder i min närhet, en annan sittuation som var läskig var när en kille glömt sina skyddsbrillor och kommer på detta sekunden innan han blir skjuten strax ovan ögonbrynet ..
Re: Sv: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?
Vrickade foten tidigare i sommar, då man trött mot slutet av dagen skulle gå ner för en slänt. Har varit tvungen att avstå några spel pga det.
Annars är det värsta jag sett en kompis som rushade över ett fält med högt gräs. Efter ett antal meter ramlar han på en tuva och hinner inte ta emot sig/få undan vapnet. Vapnet träffar honom i pannan så hårt att siktesbasen knäcks. Med blod rinnandes från pannan fick han hjälp till safe zone. Senare på sjukhuset kom de fram till att han även fått en rejäl hjärnskakning.
Annars är det värsta jag sett en kompis som rushade över ett fält med högt gräs. Efter ett antal meter ramlar han på en tuva och hinner inte ta emot sig/få undan vapnet. Vapnet träffar honom i pannan så hårt att siktesbasen knäcks. Med blod rinnandes från pannan fick han hjälp till safe zone. Senare på sjukhuset kom de fram till att han även fått en rejäl hjärnskakning.
jag har inte spelat så länge men den största skadan som jag har fått är nog hålet i plånboken
Om du ser ljuset i tunneln bli inte allt för glad, det kan vara ett tåg.