Sugru Flat hop up

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
klas kalas

Re: Sugru Flat hop up

Inlägg av klas kalas »

"fönstrena" i pipan behöver inte vara lika stora så jag är osäker på om det blir bra. dessutom behöver du nog limma fast patchen då, så jag tror att det är lättare att gjuta direkt i orgapipan. blir det fel är det bara att skära loss patchen igen med en vass kniv och rensa bort resterna. sitter inte alltför hårt ändå.

Lazt

Inlägg av Lazt »

styrkan är just att man kan gjuta den i pipan man ska använda, annars kan du lika gärna köpa en r-hop och fila till och få ännu bättre resultat. (kanske) (eller köra en flathop genom att vända på orgapipan, om den har spåren)
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

klas kalas

Inlägg av klas kalas »

kan lika gärna passa på att fråga något som jag inte tror jag sett nämnas i den här tråden någon gång tidigare.

får ni stor skillnad i utgångshastighet med sugru-hop jämfört med innan? antar att den tätar richtigt bra jämfört med bara vanligt gummi?

themetalpope

Re: Sv: Sugru Flat hop up

Inlägg av themetalpope »

Har själv inte testat detta men kan tänka mig att den faktiskt sänker utgångshastigheten. Då du har större "greppyta" emot kulan vilket borde sakta ner den.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

AEAN

Inlägg av AEAN »

Tätningen hänger inte på hop-patchen utan på det gummi du väljer att använda. När det gäller utgångshatighet så höjer denna snaare än sänker. Visst har du större greppyta, men du applicerar mindre tryck mot kulan vilket gör att den lättare passerar samt får en mer konsekvent hop-effekt.

themetalpope

Inlägg av themetalpope »

Så pass. Låter ju bara mer o mer intressant det här. Blir nog att göra en beställning o ta fram gjutarskillsen tror jag allt.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Bara man hittar något bra att gjuta emot. Någonting som sitter tight i pipan och är slätt, minsta glapp och du får en hopeffekt av doom även vid nollad hop.

Bobba

Inlägg av Bobba »

Jag har gjort detta på två pipor och mig har det gett fina resultat, min ena bössa är en RPK med 509 prome pipa chronar lite över CQB och når enkelt 55-60m (uppmätt i en lång källare) med .25 green devil boll.
Det jag ville få sagt med detta inlägg är att jag har en del surgu liggandes som snart går ut så om det någon som är intreserad av att testa detta så släng ett pm till mig så kan jag ge bort några paket. Dock max 1/person :)

EDIT: Hehe det var visst populärt med Surgu, alla paket jag hade att ge bort är nu tagna :) Önskar de som fick ett paket lycka till och vore kul att få höra hur det gick för er.
Drakon Yastreb

FaniSkogen

Inlägg av FaniSkogen »

Provar på detta också. Nu ligger gjutningarna och har ca 2 timmar kvar innan de ska bort från pipan. Körde på båda AEG-bössorna samt Daytona-bössan med ORGA-pipa.

themetalpope

Inlägg av themetalpope »

Gjöt till min ak o glock igår får härda nån timma till sen ska det testas:)
Tack för sugrun bobba!

Skriv svar