Sugru Flat hop up
-
Re: Sugru Flat hop up
"fönstrena" i pipan behöver inte vara lika stora så jag är osäker på om det blir bra. dessutom behöver du nog limma fast patchen då, så jag tror att det är lättare att gjuta direkt i orgapipan. blir det fel är det bara att skära loss patchen igen med en vass kniv och rensa bort resterna. sitter inte alltför hårt ändå.
styrkan är just att man kan gjuta den i pipan man ska använda, annars kan du lika gärna köpa en r-hop och fila till och få ännu bättre resultat. (kanske) (eller köra en flathop genom att vända på orgapipan, om den har spåren)
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
-
kan lika gärna passa på att fråga något som jag inte tror jag sett nämnas i den här tråden någon gång tidigare.
får ni stor skillnad i utgångshastighet med sugru-hop jämfört med innan? antar att den tätar richtigt bra jämfört med bara vanligt gummi?
får ni stor skillnad i utgångshastighet med sugru-hop jämfört med innan? antar att den tätar richtigt bra jämfört med bara vanligt gummi?
-
Re: Sv: Sugru Flat hop up
Har själv inte testat detta men kan tänka mig att den faktiskt sänker utgångshastigheten. Då du har större "greppyta" emot kulan vilket borde sakta ner den.
Tätningen hänger inte på hop-patchen utan på det gummi du väljer att använda. När det gäller utgångshatighet så höjer denna snaare än sänker. Visst har du större greppyta, men du applicerar mindre tryck mot kulan vilket gör att den lättare passerar samt får en mer konsekvent hop-effekt.
-
Så pass. Låter ju bara mer o mer intressant det här. Blir nog att göra en beställning o ta fram gjutarskillsen tror jag allt.
Bara man hittar något bra att gjuta emot. Någonting som sitter tight i pipan och är slätt, minsta glapp och du får en hopeffekt av doom även vid nollad hop.
Jag har gjort detta på två pipor och mig har det gett fina resultat, min ena bössa är en RPK med 509 prome pipa chronar lite över CQB och når enkelt 55-60m (uppmätt i en lång källare) med .25 green devil boll.
Det jag ville få sagt med detta inlägg är att jag har en del surgu liggandes som snart går ut så om det någon som är intreserad av att testa detta så släng ett pm till mig så kan jag ge bort några paket. Dock max 1/person
EDIT: Hehe det var visst populärt med Surgu, alla paket jag hade att ge bort är nu tagna
Önskar de som fick ett paket lycka till och vore kul att få höra hur det gick för er.
Det jag ville få sagt med detta inlägg är att jag har en del surgu liggandes som snart går ut så om det någon som är intreserad av att testa detta så släng ett pm till mig så kan jag ge bort några paket. Dock max 1/person

EDIT: Hehe det var visst populärt med Surgu, alla paket jag hade att ge bort är nu tagna

Drakon Yastreb
-
Provar på detta också. Nu ligger gjutningarna och har ca 2 timmar kvar innan de ska bort från pipan. Körde på båda AEG-bössorna samt Daytona-bössan med ORGA-pipa.
-
Gjöt till min ak o glock igår får härda nån timma till sen ska det testas:)
Tack för sugrun bobba!
Tack för sugrun bobba!