Mp5 magbyte 3 lösa kulor...

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
eddiepom

Inlägg av eddiepom »

Är det nån som har hittat på nån bra lösning på hur man kommer ifrån de 3-4 kulor som inte används i slutet på ett mp5 mag när man tar ut det? som bara trillar ut..
//K

Kalle

Re: Mp5 magbyte 3 lösa kulor...

Inlägg av Kalle »

Det är helt normalt och händer med alla magasin i alla bössor. Undantaget är väl GBB/R och dylikt.
Om jag inte pratar strunt nu så har jag för mig att det finns någon hopenhet ifrån Madbull som förhindrar att kulorna ramlar ut utan stannar kvar i hopenhetens inmatning. Huruvida den passar till MP5 - not a clue.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Packe

Inlägg av Packe »

Det som skribenten över mig säger om Madbulls hop up stämmer, kulorna trillar inte ut, dock så passar den bara vapen med M4 hop.
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

eddiepom

Inlägg av eddiepom »

mmm antog det, man borde kunna ha en oring vid inloppet till hopupp huset, som på vissa spead loaders, dock så kan nog det påverka matningen antar jag...

Packe

Inlägg av Packe »

Tror inte det kommer påverka så mycket om du gör det på rätt sätt, som Madbull, för mig påverkar det ju inte matningen.

Det som dem gjort är att såga en skåra som går igenom hop-upens nedre rör, och så sätter man en oring. va dock försiktig med att inte såga för mycket.
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Nitzer

Inlägg av Nitzer »

Hej

På mina g&g magasin till min m4 så är det plast plugg i magasinet som trycker upp dom sista kulorna så det är helt slut på kulor när magasinet är tomt. Kanske det finns några liknande magasin till mp5.

Mvh
Ola

eddiepom

Inlägg av eddiepom »

får köpa ett nytt hopupp hus och modda :)

Skriv svar