VFC 416D AEG

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Snickers

VFC 416D AEG

Inlägg av Snickers »

Fick min efterlängtade 416 förra vecka och har nu spelat med den :)

Tänkte nu dela på den och peta i en M120 fjäder och en precisionspipa.... MEN jag får fan inte sönder byssen... Min gamla M4:a har jag dela hur många gånger som helst och det är inga problem, inte heller min G36:a .... Hur fan gör man kamrater? Youtube är inte till någon hjälp alls... Det jag vet är att man ska ta den främmre sprinten och dra framåt samt dra i charginghandle så ska uppern släppa. men den kommer bara en cm sen är det ju tvärstopp.... HELP!!!!
We borught the angels down.........And made them evil.......

G-Enis

Re: VFC 416D AEG

Inlägg av G-Enis »

Kroppen är byggd som en vanlig Aeg M4 och det ska inte vara annorlunda. Är det bara inte något som fastnar då? Typ sprinten fastnar i patronlucken eller liknande.

futuremind

Inlägg av futuremind »

tog isär en vfc 417 inget sånt problem fast fick inte ur boxen i kroppen
då satt det en liten insekts nyckel i ett hål bakpå kolvfästet där man kan sätta ett sling fäste
hoppas ditt andra problem löser sig

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander

Snickers

Inlägg av Snickers »

Får väl lämna in den till Antonio i höör så fixar han det :) och så får man en liten aning om vad som sitter i lådan som enligt VFC är en "Custom V. 2 box" men ing detaljer går att finna på nätet.... Och då kan han lika gärna sätta i pipan åxå :)
We borught the angels down.........And made them evil.......

Skriv svar