Nybörjare när det gäller GBB pistol.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
NaNooK

Nybörjare när det gäller GBB pistol.

Inlägg av NaNooK »

Hej hej!

Nu var det ett tag sen jag skrev och frågade om hjälp här, men nu är det dags igen.

Jag börjar så här.
Några dagar innan nyår så såg jag på en hemsida en pistol till mycket bra pris. Klick klick så hade jag köpt den och nu bara väntade.
Men tänkte att jag går in och kolla om det står nått om den här på forumet. Och det gjorde det, tyvärr inte så bra saker dock.
Jag fick hem pistolen och insåg vad det var för kvalitet så ska skicka tillbaka den. En WE 1911 Meu tan var det.

Men hittar sedan en som vill byta en ASG KWA sti duty one. Så den slår jag till på, prövar den på plats dock utan kula men den verkade 100 gånger bättre än WEn.
Men nu till min fråge del.
Jag gissar att det är nått fel på denna också, då den pyser ut gas när jag skjuter, både i fram och på sidan/bak. Detta har jag sett att det ska ryka lite om dom. Men detta läcker så pass så att gasen inte räcker till ett helt magg på 14 kulor.

Vet ni vad det kan va för fel?
Vart kan jag få tag i reserv delar i så fall.

tacksam för all hjälp jag kan få.

Gillar ju pistolen skarpt så vill behålla den.

mvh Danne

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: Nybörjare när det gäller GBB pistol.

Inlägg av Twist »

I vilken temperatur skjuter du?
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Lazt

Inlägg av Lazt »

Tänk på att du måste skjuta med den inomhus nu när det är så kallt, tror inte nån gbb klarar med än ett fåtal skott. Se till att magget inte är kallt, för då går det skitdåligt, spec med 1911-varianter.
Om den skjuter dåligt inne också så kan det vara mycket men eftersom det kommer ut mycket både fram och bak så skulle jag titta på nozzle-rocket valve delarna i den.

(pucktvåa)
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

NaNooK

Inlägg av NaNooK »

Tack för snabba och bra svar.
Jag har skjutit inne, men fick som ni skriver reda på att det nog är för kallt, att gasen kyler ner magget/metallen.
Har även skjutit inne från med ett öppet fönster, men det kanske kyler ner snabbt.
Gasen va rätt kall också då jag fick på handen i alla fall.
Tror att allt löser sig med lite kärlek.

mvh Danne.

Sleipnerm73

Inlägg av Sleipnerm73 »

Lånar lite utrymme i din tråd då jag har samma problem.

Jag har samma problem med min KJW Hi Capa med gas, kör jag CO2 tömmer den patronen på 2a eller 3e skottet.
Jag håller fortfarande på att felsöka (Plockat ner den, smort upp alla delar, packningen på pistongen ser bra ut (inga skador etc). om det är någon som har några förslag tror jag vi e två som skulle bli glada.

(Info: Min är endast skjuten med inomhus (Vapenbutiken) i "rumstemperatur")
Blanda inte ihop min personlighet och min attityd. Min personlighet beror på mig och min attityd beror på dig ;)

Skriv svar