Borttagning av buffertube röret
Borttagning av buffertube röret
Jag ska byta till ett CQD slingfäste som ska sitta på buffertube röret och konstaterar att det är omöjligt att få dit utan att klippa kablarna till bakre kretsen?
Finns det någon smart lösning på detta?
Finns det någon smart lösning på detta?
Semper fidelis
Re: Borttagning av buffertube röret
Har du tagit bort buffer tube cap:en?
<insert 'cool' one-liner here>
Japp, och kretsen i tuben känns för lång för att få ut åt det hållet. Det hade varit mindre problem om det funnits långt kablage innan kretsen.
Semper fidelis
lyft ur kablarna ut skåran bara, så man inte klämmer dem, sen kan man skruva ur röret bakåt.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
När jag bytte kolvrör på min ptw sck (08) så var det inget spår i orginalkolvröret där kablarna går in i kolvröret under buffertubecapen utan ett hål, fick plocka ur gearboxen och löda av kablarna för att få ut kretsen. Jag köpte bössan begagnad så vet inte om förre ägaren hade bytt kolvröret mot nån mysko mumbojumbovariant men kan ju vara samma problem som kroyza har?
ja det är såhär den ser ut:

Men roterar man den så klipper man ju sladden om kroppen är på.

Men roterar man den så klipper man ju sladden om kroppen är på.
Semper fidelis
Då har du ett spår. Putta ut kretsen ur röret så långt så att kablarna går ur skåran kräver att du tagit bort locket.
Därefter gängar du av röret.
Lätt som en plätt
Därefter gängar du av röret.
Lätt som en plätt

----OPTIMUS----
Futurum nobis est
Futurum nobis est
problemet ligger nog i att kroppen inte har något spår frammåt utan ett hål för kablarna bara. Det ser ut som dom bilder jag googlar fram på PTW lower är att botten där kolvröret går in i lowern är öppen i mitt fall är kroppen helgjuten, PTWn är 2006-2007års modell.
Menade du kroppen eller kolvröret Arcofant?
Menade du kroppen eller kolvröret Arcofant?
Semper fidelis
Kapa kablarna? Nej, snarare trä ut dom. Du får löda bort motorkablarna också. Du har en gammal lower där det som du precis upptäckt inte finns något spår, utan hål. Har sett några såna genom åren. De första PTW'erna såg ut så, även de med kulorna i tube cap'n.

Brimstone 14
was known as sniper_elof
was known as sniper_elof