Umarex G36CV Fjäder/motor frågor.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Tank

Umarex G36CV Fjäder/motor frågor.

Inlägg av Tank »

Hej. Jag har just köpt en beggat G36CV och kollat in i gearboxen. ser riktigt bra ute. Kuggorna ser precis ute som king arms? men den ska vara originalt. Har någon erfarenhet av denna bössa? Jag vill gärna veta lite mer om den, men hitta inte så mycket på internet. Hur starka fjäder klarar motorn och kuggorna av innan dem går sonder? Vad är det för innerpipa? Det är en Umarex H&K G36CV. Tack för svaret. :D

Tank

Re: Umarex G36CV Fjäder/motor frågor.

Inlägg av Tank »

Eller finns de någon sem vet hur jag kan tar reda på om det är en Ares eller en S&T?

Xelley

Inlägg av Xelley »

Kuggar brukar klara sig bra även med starka fjädrar. Motorn klarar säkert en 130-140 lösning (osäker där dock). Vad ska du göra med bössan? Jag rekommenderar ett lipo och deanskontakter om du funderar på att uppgradera :).
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Tank

Inlägg av Tank »

Jag alltid kör lipo och deans så det är första jobbet. Jag har just beställt ny pistonghuvud och cylinderhuvud pga original verkar vara skit långt ifrån tätt. Hade inte riktigt tänkt att göra så mycket mer, kanske en 6.02-6.03 prec pipa. Det är bara bra att veta vad det klarar av. Tack för svaret.
Mvh Tank

3 December 2012, 09:54:

Men ingen som vet hur jag kan veta om det är Ares eller S&T?

ohman

Inlägg av ohman »

Svårt att säga, både Ares och S&T använder samma ritningar sen de bröt sitt samarbete.
Om det är markings på den så är det troligen en S&T/Umarex, om den saknar markings är det troligen en Ares.

Dock ingen garanti att så är fallet :) Men om du funderar på delar så ska de vara kompatibla mellan varandra.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Tank

Inlägg av Tank »

Okay. Jag bara funderar på delarna som ska passar. Du verkar har koll så jag har en till fråga. Vet du var man kan hitta en micro switch till den. Jag hittar ingenting.

ohman

Inlägg av ohman »

Kolla med Ares, de har microswitch standard i sina G36or, så antagligen har de såna tillgängliga som reservdelar.
http://www.aresairsoft.com
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar