Nu är det såhär att jag funderat på att införskaffa mig ett till GBB airsoft vapen. Har haft en M4 GBB sedan vintras och jag måste säga att den har bara kostat mig en HEL del pengar och tålamod, eftersom jag i stort sett har bytt ut allt som går att byta ut mot stål delar. Detta för att den ska kunna köras med Co2. Köpte senast en inokatsu super bolt (2010 ver) och aluminium nozzeln gick sönder efter ett par magasin (känd svagpunkt där det sitter en pin) .
Detta har dock inte fått mig att ge upp hoppet på GBB vapen än. Ger gas vapen en andra chans och sneglar på en RA-TECH WE HK 4168 Open Bolt som jag givetvis kommer att köra med Co2. Kanske är WE system mer pålitliga än WA när det gäller Co2?
Såg på det gamla forumet http://old.airsoftsverige.com/V6/viewto ... 512e3757d8 att ett par användare hade just en sådan som jag är ute efter och tillägnar denna tråd till att låta er (kunniga) svara på ett par frågor som jag tacklats med ett tag; är denna modell pålitlig? Jag undviker helst att köra med gas och vill veta ifall den på något sätt krånglat när ni använt Co2. Är ni nöjda med den so far?
Jag har mejlat RA-TECH och frågat ifall deras version är pålitlig att köras med Co2 men svaret jag fick gjorde inte saken så mycket tydligare:
"All WE open bolt system rifles can work with co2 magazine. But please note that green gas is the most suggested for open bolt design for the best performance. With co2 magazines, it will reduce the shooting rounds to 20-30 rds."
Är även medveten om att gasvapen kräver ständig underhåll och det är jag inte dålig på. Men eftersom just denna modell är förstärkt med RA-TECHS stål delar, borde den egentligen vara pålitlig...eller?

Känner inte för att bränna pengar på denna som jag gjorde med M4:an med de ständiga uppgraderingarna (ca 7000:-)

Sorry ifall det blev mycket text, ville bara vara tydlig med vad jag exakt syftar på.
Btw, ser framemot 1:a juni, då kan det bli fritt fram att importera gasvapen, med tanke på lagändringen som lagts fram