På vilket sätt använder DU din M14?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
yohasses

På vilket sätt använder DU din M14?

Inlägg av yohasses »

Har kikat runt en del på forum om airsoft och har sett en del M14 airsoftbössor.

Majoriteten av dessa airsoftvapen är modellerade som snipers.
Själv började jag använda min Cyma M14 som en vanlig kulspruta och kunde växla mellan semi/auto.

Efter en månads tid insåg jag att en precisions-pipa skulle hjälpa mig träffa fler personer och skapa kontakter. <-(see what I did there? ;))

I alla fall, det slutade med att jag köpte en längre precisionspipa samt nytt gummi etc. + ett kikarsikte 3-9x40.
Tänkte aldrig bygga en semisniper, ville bara skjuta längre, rakare samt se vem jag skjuter. Huxflux så har jag en sniper i mina händer som jag aldrig växlar till fullauto på längre.

Hur använder DU din M14? Som sniper eller kulspruta/?dmr??
Marcus Hansson

yohasses

Re: På vilket sätt använder DU din M14?

Inlägg av yohasses »

Lysande svar!

Har inte kunnat klassa vad DMR egentligen är. Har och kommer aldrig spela som sniper, hade en rädsla att jag nu skulle klassas som det.
Marcus Hansson

Prospero

Inlägg av Prospero »

DM (designater marksman) är någon som har ett vapen med lite längre räckvidd förlängd pipa och förstorings sikte på bössan (dvs DMR eller designated marksman rifle)
I de riktiga trupperna så har inte alla överkittade vapen som i airsoft där alla har lasrar i armhålorna och acogs som dörrstop..
Tex att i en vanlig amerikansk trupp har de flesta m4a1 och sen har du någon med en m16a3 / SPR etc som har längre pipa och räckvidd..
Snipern har en helt egen roll så om du ser DM som någon typ av mellanting..
M14 är ju ett gammalt vapen mest känt att använts av marinkåren under vietnam... idag vet jag inget förband som använder m14 som sitt ordinarie vapen men det finns säkert... dock är det en nice bössa..
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

kreator

Inlägg av kreator »

M14 Socom w/Aimpoint Comp ML2.
Singelskott like a mf.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Skriv svar