Sikte som håller?

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Gwlyddyn

Sikte som håller?

Inlägg av Gwlyddyn »

Jag har slaktat fyra, eller om det är fem, kinesaimpoints med GBBR's under min airsoftkarriär och nu vill jag ha ett som håller.

Det jag är ute efter är ett litet sikte i stil med Aimpoint Micro T1 eller Docter som överlever på min MP9 utan att börja glappa efter ett spel.

Tips? Att köpa ett RS Aimpoint skulle vara en lösning då jag skulle kunna ha den på drevbössan men dom pengarna finns inte i dagsläget.

Whopper

Re: Sikte som håller?

Inlägg av Whopper »

Har sett en grej man fäster i railen framför siktet för att skydda. Rätt fult men.borde gå att modda. I akvarium lägger man ofta ett plexi i botten under gruset, så om du tappar en sten så går plexiglaset sönder men bottenglaset klarar sig. Går det inte bara sätta en tunn plexi längst fram?

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Du förstår inte.

Airsoftsikten är skit som skakar sönder av en GBBR.

Myt4z

Inlägg av Myt4z »

Hade micro T-1 sikte repro på min MP9. Kanske hade tur men körde ett antal spel utan problem med det siktet, har inte märkt ngt nu såhär i efterhand heller.

Mason

Inlägg av Mason »

Vad tror ni om detta då? Det finns airsoftsikten som är dyrare, sen är det så gott som ett T-1 också. :)
http://www.midway.se/epages/MidwaySveri ... cts/873368

Midway håller inte på med airsoft så rekylen från en GBB borde inte vara nått problem. "Ideal for handguns, rimfire rifles, shotguns, pistols, or crossbows"

Sen för att vara på den säkra sidan: http://www.ebairsoft.com/scope-killflas ... -6558.html

Finnen

Inlägg av Finnen »

+1 på siktet maison länkade till, Barska är aningen lowbudget, men håller iaf bättre än repron.
Skjutit själv med en monterad på min gudfars m870.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

ramfall

Inlägg av ramfall »

Bushnell TRS-25 ser ut som Barska siktet men håller riktigt hög kvalitet. Mitt införskaffades på ebay för typ 1200:-. Det börjar dyka upp recensioner på youtube av just TRS-25 siktet.
Mina affärsredovisningar i tråden nedan:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=756

Whopper

Inlägg av Whopper »

Gwlyddyn skrev:Du förstår inte.

Airsoftsikten är skit som skakar sönder av en GBBR.
Mitt fel läste gbbr som bbs av någon korkad anledning och trodde skott hade sabbat siktet. Förstår nu vad du menar. Letar själv repro sikte och har tyvärr noll koll på kvaliteen.

kreator

Inlägg av kreator »

Target "Docter" style Greenpoint körde jag på min MP9 samt RS hagelbrakare. Funkade fint som fään!
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Kalle

Inlägg av Kalle »

Konstigt...
Mitt G&P är ju byggt som ett städ. Körde det på G39an en säsong och den skakar ju en del. Nuförtiden sitter det på en AEG men har använts till att ta emot diverse fall, dämpa studsar mot stenar när man RP-ar en träff mitt under rörelse, kudde i bakluckan på bilen under all packning. Det har tagit rejält med stryk, skak, vibrationer, slag, smällar osv, mer än man räknar med att ett 40$-sikte ska klara men det är solid as a rock. Samma story med mina andra G&P-sikten. Jag brukar iofs ha tur med inköp, allt jag köper visar sig vara guldexemplar så min erfarenhet är lite vinklad.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Skriv svar