Lampa!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
NaNooK

Lampa!

Inlägg av NaNooK »

Hej igen!

Nu är det dags för en ny tråd igen.
Jag har en del funderingar när det gäller att ha en lampa på vapnet.

1: Jag har sett att folk som i tex Milsim/CQB, kör med en lampa som blinkar/blixtrar.
Vart står det att lampan har ett sånt läge så att den kan blinka?

2: Är det nått att investera i att ha på sin Qcb eller allmänna bössa eller är bara onödigt?

Tack på förhand.

Mvh Danne

A_Müller
Admin

Re: Lampa!

Inlägg av A_Müller »

Funktionen du letar efter är Strobe.

Det används för att det förhindrar motståndaren att kunna lokalisera vart ifrån ljuskällan kommer (som är barnsligt enkelt med vanliga ljuskoner).
I min mening så är det en vettig investering om lampan i sig är vettig.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

frange

Inlägg av frange »

Kör man nattspel eller inomhus i mörka banor/rum så kan det faktiskt vara rätt effektivt för att blända FI med en snabb flash rakt i ansiktet med en lite starkare lampa, i synnerhet om man själv sitter i mörkret och motståndarna är på väg..

Chockeffekt kanske man inte kan kalla det, men det tar ju iallafall ett par sekunder innan man ens kan urskilja något överhuvudtaget om man gått i halvmörker och plötsligt blir fetingbländad av en stark lampa. Och ett par sekunder är lång tid i en eldstrid.

Alternativt för att dölja en förflyttning inne i ett mörkt rum och det är ljusare utanför, likt rök... Att FI är precis utanför portöppningen och man då lyser rakt ut så de inte ser in.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...

Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

NaNooK

Inlägg av NaNooK »

Tack för grymma svar killar!
Nu fick jag dom svar jag behövde.

Någon av er som kan länka till nån bra och prisvärd lampa?

Mvh Danne

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Är du ute efter en repro mest för synens skull och lite halvfunkis för airsoft i CQB eller en prisvärd lampa som du även kan använda utanför vår hobby om du skulle behöva förlita dig på en?
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

NaNooK

Inlägg av NaNooK »

Det jag tänkt är att det i så fall ska vara en bra lampa för cqb men som även funkar hemma.
Jag har ju en schysst lampa hemma från Peli, som dock är en halogen tror jag det heter. Den lyser gult i
vilket fall och batterierna tar slut rätt fort och är väldigt dyra, ca 60 kr st på ICA.

mvh Danne

Welle

Inlägg av Welle »

Jag hävdar att elements lampor , dom med led, lyser skitbra, mer än tillräckligt för cqb. Körde med elements minsta rackare på tjärnan och den lös upp mer än väl. Den är på dryga 100 lumen

Jag har även kört med en G&P lampa där jag köpte nya led lampor som lös runt 250lumens

Det har bara med hur mycket du vill pröjsa.
"riktiga" lampor håller givetvis bättre
Lite finare, lite bättre

ohman

Inlägg av ohman »

Jag shoppade en lampa i augusti som jag är otroligt nöjd med, till ett hyfsat bra pris (tycker jag).

XTAR R1 (http://www.lajt.se/paket/ficklampspaket ... lumen.html) till denna inhandlade jag även fäste och pressure-switch på samma ställe. Lampan sitter monterad på min CQB-bössa men används även till annat när man inte är ute och kastar plast :P

Deal Extreme har annars ett väldigt stort utbud (tror någon nämnde det ovanför).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

NaNooK

Inlägg av NaNooK »

Den där va riktigt schysst och priset va ju helt ok också!!

Tack så mycket för hjälpen!

mvh Danne

Skriv svar