Hjälp med min co2 GBB

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
BRRayTek

Hjälp med min co2 GBB

Inlägg av BRRayTek »

La detta i min tidigare tråd men det verkade inte som många bläddrade ner dit så jag tänkte att jag skapar en ny tråd.
(KJW's M9A1 GBB)

1. Mitt co2 mag har redan börja läcka som ett as efter 5 patroner, och jag tror det är mitt egna fel, för vid varje patron körde jag på smörjolja (som skulle vara för GBB vapen och co2 mag). typ lite mer än en droppe per patron,
kan det vara så att jag har smörjt för mycket istället så det läcker för nu har ja provat 2 patroner utan smörja och när jag tar ut den är den verkligen helt ned sölad av smörja även maget?

2. Har tänkt att köpa gas mag istället (billigare) MEN måste jag köpa dyr greengas? går de inte typ köpa typ propantank? eller något istorlek med paintball tankar?
Tänkte ändå köpa en greengas flaska då dom skulle förvaras med lite gas i för att öka livslängden på ventil och o-ringar.
Men tänkte höra vad ni kör med?

Tack på förhand.
STAY AIRSOFT'n

Snickers

Re: Hjälp med min co2 GBB

Inlägg av Snickers »

1, du har garanti på dina magasin.... Åk och få dem fixade kompis!
2, du skjuter fler bulor med ett Co2-mag än ett gas-mag, gas suger fett nu när tempen sjunker...Co2 suger mindre :)
3, Rätt att du ska ha lite gas i maggen så att O-ringarna håller sig "fuktiga" ... Co2:n ska alltid tömmas ur.
We borught the angels down.........And made them evil.......

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

Okej :) så dom kan inte hävda att de smörjts för mycket (låter lite dumt med att jag smörjat för mycket men...)
Men vet du hur det är med smörjandet? vissa säger att det räcker med sån olja varje 3-4 patron för att de ska bara "fuktas ned o lite blanka".
Okej så det kanske finns en baktanke med att co2 mag e dyrare än gas då?

Snickers

Inlägg av Snickers »

Baktanke vet jag inte... Vet faktiskt inte varför de är dyrare.

Jag köpte tre Co2 mag som ventilerna läckte på efter ett par veckor, de bytte ventiler till mig i butiken när jag väntade och sa att man får räkna med att de läcker, där är högt tryck och kyla som tar på tätningarna konstant, samt att tillverkarna skrattar hela vägen till banken ... de har ju hittat det perfekta sättet att tjäna pengar på reservdelar när garantin gått ut :)

Att du smörjt för mycket ska inte vara ett problem vad jag kan se. De försökte "täta" mina magg med ASG:s silicone-spray innan de bytte ventiler till mig.

En droppe var 4/5:e patron är också vad jag fått rekomenderat till mig... Men det hjälpte inte i mitt fall :)
We borught the angels down.........And made them evil.......

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

okej så alltså detta förkommer mer än jag trodde då...
Jaja har skickat iväg både pistol och mag till affären nu så får väl se vad dom säger...
Är de svårt o byta ventil själv? har sett att det finns ett särskilt verktyg för det, men är det bara då att dra ut ventilen eller måste man demolera hela magasinet?

Barbie

Inlägg av Barbie »

Kan säga det av egen erfarenhet att co2 har högt tryck något som är vanligt är att folk glömmer bort att smörja där gasen kommer ut! Alla rörliga delar på maget ska smörjas efter varje spel, sen är där en vanlig sak som händer med o-ringarna i ventilen och det är att dom hoppar av pga av trycket enkelt fixat men rätt irriterande också händer inte ofta så länge siliconsprayen rinner om öppningen.
Och glöm inte rensa bort all skit som sätter sig, när de börjar läcka är det ett tecken på att där är mycket skit som har satt sig, då kan man byta hur många o-ringar man vill!
Byta ventilen brukar inte vara nödvändigt däremot o-ringarna kan behövas bytas och/eller smörjas! Nej du behöver inte demolera hela magasinet två små skruv mejslar och tålamod så kan du skruva ut ventilen se bara till att ingen gas/CO2 är kvar!
Att inte synas börjar med att skrämma alla så man kan röra sig obemärkt(Stealth Combat)
GET AWAY FROM MY HIDDING SPOT !

BRRayTek

Inlägg av BRRayTek »

jag får tacka som fan för hjälp, man lär sig nytt hela tiden :)

15 januari 2014, 19:35:

Tänkte försöka väcka tråden med en fråga.
Går det köpa typ kjw eller något annat märke i vanligt gas magg till min m9a1 KJW som e co2? trött på co2 mag som ständigt går sönder o läcker fattar de inte! är nog med att smörja o allt. har haft mina WE 1911 mag i snart ett år skjuter som fan o inte läcker dom, o dom är jag inte alls lika duktig med att smörja...

Setharakthe

Inlägg av Setharakthe »

1. En droppe silicon är på tok för mycket för co2 maggen. På mina "fuktar" jag bara plast packningen.

2. Det där med att alltid tömma ur patronen tror jag inte ett dugg på... alla mina som jag tömt har alltid läckt en aning när jag satt i en ny för nästa spel.

3. Jag har aldrig haft problem med läckande magasin som jag förvarat med tryck i efter spel tog tom fram ett som jag inte använt sen haloween och det hade fortfarande co2 kvar. Dom enda gånger jag har haft problem är när jag kastat ner ett tomt mag u dumpen och fått skit i magget...

Tips då. Som jag skrev tidigare fukta bara packningen o se till att inga fibrer eller smuts finns kvar på plastringen. Sen förvara maggen med en aning kolsyra kvar i... dvs skjut tills pistolen börjar bli slö (lågt tryck i magget) lägg sedan undan magget tills nästa spel.

Det här har funkat för mig läääänge nu.

Mason

Inlägg av Mason »

Äger ingen KJW co2 pistol själv men jag har tyvär hört att det ska finnas ett fabrikationsfel i ventilen. Felet är en liten vit ring som inte verkar klara dom påfrestningar som co2 bär med sig. Jag vet nu inte om det här gäller alla KJWs co2 magasin men om dom har samma ventil i till olika modeller så följer nog problemet med. Bildgooglade lite och jag tycker det ser ut som att även M9 har den vita ringen på sin ventil

Läs mera här : http://arniesairsoft.co.uk/forums/index ... ?p=2538117

Hör gärna med butiken om du kan få precis info på vad i vad i ventilen som gick sönder, för att byta hela ventilen varje gång är nog inte en så väldigt ekonomisk lösning.

Setharakthe

Inlägg av Setharakthe »

Har oxo hört om fabrikations fel men har inte upplevt det själv... kineser har en tendens att byta material till snarlikt om dom kan komma undan billigare... men som sagt tror nog bara det var någon batch...

Skriv svar