Räcker detta?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Zlatto1

Räcker detta?

Inlägg av Zlatto1 »

Hej!
Ska spela min första Airsoft match nu på Torsdag!
Och undrar vad man behöver för grejer, skydd, mask mm.
Jag har:
AUG A2
2 Magasin
Väst
Mask
Knäskydd
M90 Kläder

Är det något mer man behöver?

Gwlyddyn

Re: Räcker detta?

Inlägg av Gwlyddyn »

Två magasin kommer du inte långt med. Inte ens jag, som mer eller mindre enbart spelar med singelskott, klarar mig med så få.

Köp fyra till och du bör vara på god väg.

cornrocket

Inlägg av cornrocket »

En bössa är allt som behövs för att kriga om ens det. Men man kan ju också optimera sig med prylar och finneser i all oendlighet. Ser ut som att du har grunderna, det du bör titta på är ju extra batteri om det är det första spel kanske du inte ska krångla till det med lipo då det finns såna som skulle före slå det med. Extra mag är också värt att titta på MID CAP eller LOW inte HIGH. Snabbladdare på det med :) Det är de två saker jag kan komma på så här. Annars radio är bra med, samt nu börjar det bli kallt så något att ha på huvedet (gör rätt ont att få kullor där vad jag har hört), resten är nog mer indevuelt hur högt man vill bygga sin hög av stuff. Lycka till!

Cleaner

Inlägg av Cleaner »

Mitt tips är en billig försäkring:
Tandskydd

Om oturen är framme slipper du smärta och hål i plånkan.
Prickskytt

fet_apa

Inlägg av fet_apa »

Om du har hi-cap magasin, ett hjul i botten som du snurrar på, så kommer du nog klara dig med 2 mag tills vidare.

Viktigare nu är att du har ett eller flera bra batteri. Kyla och NiMH-batterier går inte så bra ihop.
<insert 'cool' one-liner here>

Namboy

Inlägg av Namboy »

Skyddsglasögon lär också behövas (antar att du har det, men ändå!). ;)
"We're surrounded. That simplifies things."

Juveltjuven

Re: Sv: Räcker detta?

Inlägg av Juveltjuven »

Folk som INTE rekommenderar lipo borde inte få skriva i den här forumsdelen......
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

Danno

Inlägg av Danno »

+1 Juveltjuven

Endymion

Inlägg av Endymion »

Som någon påpekat. Är det high-cap magasin du har räcker antagligen 2 om ni har möjlighet att ladda om mellan omgångarna. 1 high-cap motsvarar ju ca 3 mids så... Beror ju dock helt på vad det är för typ av spel hur mycket man skjuter.

Jag tror nog du kommer klara dig igenom ditt första spel utan problem. Däremot kan fler magasin (mids), LiPo-batterier (om du inte redan har) är värt att investera i för kommande spel.

cornrocket

Inlägg av cornrocket »

Jag tänker nog stå för min sak och säga att till sina första spel om man inte pillat med mycket elektronik innan bör man inte försöka göra ett byta till lipo då det skulle vara väldigt tråkigt om man lyckas misslyckas med något eller inte får ihop det helt enkelt, jag själv byta till lipo efter 2 spel och det gjorde jag rätt i och skulle inte rekommendera något annat. Hoppas jag fortfarande får skriva i forumet.

Skriv svar