Dream Army Lightweight Piston. Tips vid Shortstroke.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Bobba

Dream Army Lightweight Piston. Tips vid Shortstroke.

Inlägg av Bobba »

Hej alla.

Jag sitter med min RPK och försöker få den att rulla på som jag vill och det är med en jävla rof. Men mitt problem är att den äter pistonger för mig. Jag har försökt med 2st Dream Armys Metalltandade men då vill den inte samarbeta så fort jag går upp till 11.1V batteri, på 7.4V är det inga problem. Samma sak gäller vanliga pistonger på 7.4V går den på bra och jag kan brassa iväg en hel del utan att något händer men så trycker jag i 11.1V för att skjuta rofen i taket och då går det ca 100 boll sedan har den ätit upp den pistongen... Så jag är på jakt efter en hållbar pistong med plaständer och har funderat på Dream Army Lightweight Piston men den ser farligt lik ut elements lightweight piston och Igor (min RPK) har redan slukat 3 sådana så de funkar ju inte. Har även provat 2 andra pistonger som har gått samma möte till ödes. Så om någon vet något om Dream Armys pistongen jag frågat om vore det super då jag är grymt nöjd med DA som märke förövrigt och de finns ju till väldigt bra pris.

Eller har någon något tips om en annan bra och hållbar pistong? Har kollat lite i ROF tråden och kan hända att jag snor något därifrån med.

MVH//Bobba
Senast redigerad av 1 Bobba, redigerad totalt 0 gånger.
Drakon Yastreb

Kocken149

Re: Dream Army Lightweight Piston. Majs el Bajs?

Inlägg av Kocken149 »

Modify high speed pistong har funkat svinbra för mig med 11.1v lipo och mad bull 120 fjäder.

ministry

Inlägg av ministry »

Är det den lila? Jag har den lila, och den funkar fint med 11.1v. Den har metalltänder, och funkar riktigt bra.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Sport

Inlägg av Sport »

Jag hade samma problem som du med min support när jag körde hög rof (ca 35bb/s), problemet var att den slog sönder den sista tanden varje gång efter att ha lagt längre skurar. Det löste sig igenom att jag shortstrokade den 4 tänder och fixade AOE ordentligt. Valde sedan att ändå köra 7,4v då man bara slösar extra kulor med för hög rof som support.

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

SHS blå pistonger med 14 ståltänder är de pistonger som fungerat bäst för mig.
De är bantade på plast dessutom.
Har kört runt 30bb/s på m130 utan problem.

http://www.shootercbgear.com/product_in ... ts_id=2510 OOS just nu dock..

Spelar dock nästan uteslutande med eldväljaren på semi men har testat lite hemma etc.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Acepalm

Inlägg av Acepalm »

Äter den pistong på pistong är det något annat som är fel. Se till att du har fixat AoE och ev. shortstrokat en tand eller två om du fortfarande är tveksam, beror lite på hur dålig aoe'n är från början. Men det är klart att dom i metall håller längre, men då sliter du på kuggen istället.
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Jag har den vita modify pistongen , tror det var 7 metalltänder på den.

Bobba

Inlägg av Bobba »

Minisrty: Det är de den lila jag hade innan, den har ju metalltänder. Den jag har funderat på är den genomskinliga.

Oki ingen som hade någon info om just DA´s pistong med kom ju lite andra tips iaf :) Men jag skall nog börja med att se över AoE då har faktiskt inte tänkt på att kolla det och det känns lite klantigt utav mig. Ska bara lära mig att göra detta med då. Om någon vet en bra guide för det så vore jag tacksam annars lär jag väll finna det på Youtube kan jag tänka mig.
Jag vill att den skall klara av att gå på 11.1V och måla mina motståndare med plast. Sedan kan man ju gå ner på ett 7.4V om det skulle behövas och ekonomin inte skulle tillåta mig att ha allt för kul men vill ändå kunna köra på 11.1V mestadels :twisted:

tack för alla tips än så länge iaf.
Drakon Yastreb

Bobba

Inlägg av Bobba »

Får tacka så hemskt mycket för tipset om AoE. Fixade så den ligger perfekt och nu kan jag köra med min metalltandade Dream Army pistong och 11,1V. Rof ligger för tillfället på 39 :twisted: Så nu skall det testas med lite andra saker för att kolla om jag inte kan få Igor över 40 strecket som målet ligger på :)

Mvh
Drakon Yastreb

Acepalm

Inlägg av Acepalm »

Shortstroka en kugg på sectorn bör räcka för +1rps ;)
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger

Skriv svar