Tips på bra Vietnam magasin

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Omegamortis

Re: Tips på bra Vietnam magasin

Inlägg av Omegamortis »

Hej!

Trevligt, vad blev det för semi-pang? :)

Jag köpte mig ett VN-mag i metall av märket King Arms. Jag har inte använt det spec. mycket, men de matar väldigt bra. Jag använder mig utav en ICS M4. Den kan vara kinkig med vilka magasin man stoppar i henne :? Men dessa behöver jag inte sätta en tejpbit på eller någonting. Så de kan jag rekommendera.

Jag testade även ett Magpul PMAG green label (kort mag) Men fjädern i magasinet vill gärna fastna halvvägs.

ohman

Inlägg av ohman »

Shoppade en SPR från taiwan gun för inte länge sedan, till den köpte jag en bunt korta mag (antar att de är dessa du menar) från D-boys, de fungerar utmärkt för mig. Dessutom är de rätt billiga (typ €8 per styck)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Welle

Inlägg av Welle »

Jag har testat flera vn mag.
King arms matade väldigt dåligt om jag inte hade superblanka kulor.
Mag's i plast funkade mycket bra.
Bäst tycker jag g&p's var, dom är även överlägst snyggast
Lite finare, lite bättre

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

PJs i plast funkar bra. Lite sköra dock men kostar typ inget. Dessutom realcaps (25 skott?)
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

ohman

Inlägg av ohman »

Esset, kolla om du har samma problem som jag hade på min SPR. I mitt fall var det så att mag well var lite väl tilltagen på längden, om du placerar tummen bakom magasinet i nederkant och trycker framåt, flyttar då magasinet fram lite och matar bättre? I så fall modda in något i magasinbrunnen så den håller magasinen i rätt läge (i mitt fall är det ca 2-3 mm isoleringstejp tills jag hittar en bättre lösning :P)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

ohman skrev:Shoppade en SPR från taiwan gun för inte länge sedan, till den köpte jag en bunt korta mag (antar att de är dessa du menar) från D-boys, de fungerar utmärkt för mig. Dessutom är de rätt billiga (typ €8 per styck)
Köpte samma mag till min P&J SPR och de matar knappt alls :(
Lgt. Skalptagare

ohman

Inlägg av ohman »

kimjoh, kolla posten ovanför din :)

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Hah, så går det när man inte läser ordentlig. Ska testas omgående. Det vore asgrymt att få ordning på maggen. Ett par korta 120 cappare klarar man sig nästan ett helt helgspel på :)
Lgt. Skalptagare

kimjoh560

Inlägg av kimjoh560 »

Det kan ju även bero på kulorna. Jag har haft stora problem med exempelvis P&J's kulor som fastnar i många mag så att man blir tvungen att knacka för att kulorna ska matas fram till "klacken"
Lgt. Skalptagare

Skriv svar