Ny på gbbr fronten.

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Grim

Ny på gbbr fronten.

Inlägg av Grim »

Tjena.
Är som sagt ny på gbbr fronten och fick en we scar l closed bolt i ett byte. De jag undrar över om är vad man bör byta ut internt i en gas bössa, vilka magasin man ska köra (gärna länka en sida) samt vilket drivmedel är att föredra. Jag har inga höga förhoppningar om bössan i sig men de skulle vara kul att lära sig lite.

//G
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Gwlyddyn

Re: Ny på gbbr fronten.

Inlägg av Gwlyddyn »

Jag skulle helt sonika ta kostnaden att konvertera den till Open Bolt.

Angående magasin så finns det väl(?) bara ett alternativ till WE och det är just WE's egna. Jag körde både gas- och CO2-magasin i min OB WE och det funkade strålande bortsett från det eviga läckandet.

Grim

Inlägg av Grim »

I dig your style. är de typ ett sånt här man behöver då? http://shop.ehobbyasia.com/we-scar-conv ... amber.html :P och i sånna fall kan man beställa de eller kommer sånt fastna i tullen?
Senast redigerad av 1 Grim, redigerad totalt 0 gånger.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Det där kan ju inte drivas med gas. Det är enbart metalldelar. ;)

Glöm inte att åtgärda SCAR'ens akilleshäl: hinge plate.

MiqaFox

Inlägg av MiqaFox »

Grim: Sitter själv i samma sits som du, hittade en guide som skulle fixa de värsta problemen.
http://www.gasguns.info/forum/viewtopic.php?f=54&t=6445

Tänkte själv ge mig på det innan jag överväger en uppgradering.

Känns som att det kan ge en hel del iaf.

Lycka till!
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Kastman

Inlägg av Kastman »

Sån här är att rekomendera (hingeplaten):

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... lt_Tan.htm

Har en över så bara skicka ett pm om du behöver en.

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

Ny hingeplate (#66) ökar slitaget på part #27 som är gjord i pulvermetall. Min gick efter 10-15 CO2-magasin, helt klart en värd grej att skaffa sig därtill.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Grim

Inlägg av Grim »

Om man ska convertera en closed bolt till en open, finns de färdiga converterings kit? och hur är de med gas mag kan man beställa de eller fastnar dem?
Tack för hjälpen.

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

Finns kompletta OB kitt att köpa av WE (och RA-Tech har jag för mig). Magasinen bör inte fastna i tullen eftersom de endast är gasbehållare och oavsett inte utgör en licenspliktig del av vapnet.

Sen vet jag inte om det nämnts men en NPAS är definitivt ett hett tips då de skjuter uppåt 135 m/s ur lådan.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Grim

Inlägg av Grim »

Så har jag också uppfattat de, hur är de då med converterings kitt och tull? Ett npas kommer jag nog fixa. Ang magasinen, är de olika modeller på co2 å gas eller kan man köra båda drivmedlen i samma mag?

Skriv svar