Beställa från Crye Precision

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Mixe

Beställa från Crye Precision

Inlägg av Mixe »

Hej, jag undrar om det finns några därute som har erfarenhet av att beställa direkt från Crye via deras hemsida? Och hur var då den erfarenheten- leveranstid, slutkostnad, tull, något annat att tänka på? Tacksam för alla svar!

Krille

Re: Beställa från Crye Precision

Inlägg av Krille »

LeGradovic ifrån laget har beställt in 3st set till oss via ebay.
ett nytt set gick på 3700 med tull och frakt stycket.

Eadcruzher

Inlägg av Eadcruzher »

Jag har försökt att köpa direkt via Crye i våras, men då fick jag direkt svaret att jag skulle köpa ifrån en ÅF inom EU.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Mixe

Inlägg av Mixe »

Lustigt, jag hade kontakt med dem senast för någon månad sedan. Då skulle det inte vara några problem med att beställa från dem, men de varnade för höga tull-och utförselavgifter som de inte kunde beräkna.
Började sedan luska på återförsäljare i norden, och hittade en norsk som var högst villig att serva med större gruppbeställningar, men inte enstaka artiklar. Det finns ju också denna:

www.g118supplies.com

Som är lite mysko när man knappar in beställningen, eftersom hela priset inte kommer upp på en gång. Det pris som dyker upp motsvarar inte heller förkottspriset som de anger, och inte svarar de på mail. Så de känns en smula skumma.

Och där står jag just nu, mellan askan och elden. Därför behöver jag veta andras erfarenheter och tricks. Jag är YTTERST ovillig att beställa från ebay. Har dåliga erfarenheter, och dessutom finns det inga CPC:er just nu.

Användarvisningsbild
mehailz
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009

Inlägg av mehailz »

www.g118supplies.com - Funkar inte ens för mig...

eBay funkar perfa sålänge det är en pålitlig säljare...
Frakten kan ju ta en lite längre tid men det kan man ju leva med;]

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

G1098 funkar jävligt bra EFTER att man skickat mail . Säljaren Marc har uppdaterar mig via telefon. Fick ett kvitto med hela summan och förde över.. Inga problem ;)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Användarvisningsbild
mehailz
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009

Inlägg av mehailz »

Jag har blivit blåst 2ggr, och fick inte ersättning utav eBay dem gångerna...

Så det var lite så jag tänkte.

Vill påpeka att jag haft flera lyckade affärer därefter, så det är ändå ett bra ställe att skaffa sina saker ifrån, no doubt.

Mixe

Inlägg av Mixe »

Hammerhead: mellanhand i U.S.A verkar bli min lösning också. Mycket intresserad av att höra hur man gör det bäst. Hur skall paketet märkas för att minimera kostnader, och vilket fraktsätt funkar bäst? Och, naturligtvis, alla andra råd och knep du kan komma på :)

Mixe

Inlägg av Mixe »

Självklart skall man inte fuska med någonting, särskilt inte lagstiftade saker :) . Men rent tekniskt, om min kompis i USA köper, låt oss säga en stridsväst, och sen vill ge den till mig- och skickar mig en gåva- är det då samma tull som för en varuimport från återförsäljare? Och rent tekniskt, om den först har varit i hans ägo, är det inte då ett begagnat föremål och därför av lägre värde än det helt nyinköpta?

Jag antar att frågan är denna: har ett begagnat föremål, köpt på Ebay av en privatperson från en privatperson samma tullvärde som ett föremål köpt av en privatperson från ett företag?

Supernaut

Inlägg av Supernaut »

Här kan du enkelt räkna ut vad det kommer att kosta:
http://www.tullverket.se/innehallao/tja ... 00173.html

Välj "Kläder av textil", "USA", fyll i priset i USD, fraktkostnaden i SEK, 0 kr i försäkring om du inte planerar att betala särskilt för det och 100 kr i importdeklarationsavgift (brukar kanske vara mer, minns ej), så får du vad du kommer få betala totalt för ditt paket.

Gåvor får som sagt inte överstiga 500kr i värde och tydligt vara en gåva från en specifik person till en specifik person. Att märka något som gåva som inte är det är inte att rekommendera eftersom det inte är lagligt. Sedan är dumt att skriva ner värdet på paket om din försändelse är det minsta försäkrad, eftersom du då bara kommer få ersättning för det nedskrivna värdet.

Skriv svar