Jag och några vänner ska börja spela lite tillsammans lediga helger och det kommer väl bli en variation av cqb och skogsspel då det blir på ens gård.
Vi har spelat paintball tillsammans tidigare men under arrangerade matcher med hyrvapen osv men det känns då som att airsoft är det roligare alternativet med realistiska vapen och billigare drift.
Så nu har det blivit dags att införskaffa mig min första airsoft bössa!
Har googlat runt en hel del och synen ang. diverse tillverkare och deras kvaliteér skiljer sig så pass att jag måste ställa frågan här också

Vad bör man leta efter samt vad bör man akta sig för!?
Har spanat in det mesta på våran svenska marknad och G&G tilltalar mig helt enkelt för dom har modellerna som jag föredrar bla rk 104 evo, scar, ak5 samt min personliga favorit fn2000!
Är det någon av dessa modeller som är att föredra eller handlar det mest om personligt tycke? (F2000 <3)
Eller bör man för nästan samma pengar beställa något hårigt custombygge från tex Ehobbyasia ?
Vill man att fösta bössan ska köpas inom trygga svenska gränser med garantier och kundtjänst osv?
Har också blivit tipsad om att frysen.nu har en G&P magpul cqb med laddare samt batteri för 3999:-
Kanske är en jäkligt bra deal men klarar den av ett sådant batteri i längden ?
Mycket frågor men har mycket funderingar just nu, blir tyvärr alltid såhär när jag ska köpa grejjer jag inte riktigt förstår mig på men hoppas ni kan upplysa mig lite

Tack på förhand!