Nybörjare söker tips.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Hiawatha

Nybörjare söker tips.

Inlägg av Hiawatha »

Hejsan!

Jag och några vänner ska börja spela lite tillsammans lediga helger och det kommer väl bli en variation av cqb och skogsspel då det blir på ens gård.
Vi har spelat paintball tillsammans tidigare men under arrangerade matcher med hyrvapen osv men det känns då som att airsoft är det roligare alternativet med realistiska vapen och billigare drift.
Så nu har det blivit dags att införskaffa mig min första airsoft bössa!
Har googlat runt en hel del och synen ang. diverse tillverkare och deras kvaliteér skiljer sig så pass att jag måste ställa frågan här också :)

Vad bör man leta efter samt vad bör man akta sig för!?

Har spanat in det mesta på våran svenska marknad och G&G tilltalar mig helt enkelt för dom har modellerna som jag föredrar bla rk 104 evo, scar, ak5 samt min personliga favorit fn2000!

Är det någon av dessa modeller som är att föredra eller handlar det mest om personligt tycke? (F2000 <3)

Eller bör man för nästan samma pengar beställa något hårigt custombygge från tex Ehobbyasia ?
Vill man att fösta bössan ska köpas inom trygga svenska gränser med garantier och kundtjänst osv?

Har också blivit tipsad om att frysen.nu har en G&P magpul cqb med laddare samt batteri för 3999:-
Kanske är en jäkligt bra deal men klarar den av ett sådant batteri i längden ?

Mycket frågor men har mycket funderingar just nu, blir tyvärr alltid såhär när jag ska köpa grejjer jag inte riktigt förstår mig på men hoppas ni kan upplysa mig lite :)
Tack på förhand!
nosen

Re: Nybörjare söker tips.

Inlägg av nosen »

Titta lite på taiwangun.com och gunfire.pl så blir det ännu billigare.
ohman

Inlägg av ohman »

Bekymra dig inte om batterier heller. Nästan alla som levereras med bössan är skräp, detsamma gäller laddaren. Köp ett lipobatteri och en laddare separat.

Välkommen till hobbyn!
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

välkommen till hobbyn!

kan med egen erfarenhet av G&G säga att du inte blir besviken! :)
mitt råd till dig är att du tar dig till en butik och klämmer och känner lite på vapnen om det är ett alternativ.
CTR EP3 Championship White, nuff said
Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Tack för svar!

Polen verkar erbjuda riktigt bra priser!
Stämmer deras prisindikation bra med verkligheten ang. frakten hit eller får man räkna med ytterligare kostnader ?
Hur är annars en Cyma ak74 ?
Vad gör att tex king arms variant kostar det dubbla ?

Edit: Alltså King arms och g&g ak47:or bla som kostar mer än det dubbla.
Nixon

Inlägg av Nixon »

Frakten ligger under 200 i allmänhet. Inga merkostnader. Cyma är billigare pga något lägre kvalité, men deras stål/trä-bössor lär vara enormt prisvärda.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.
ministry

Inlägg av ministry »

Cymas modeller i serierna 040 (040 AKS74, 040c AK74m, 040d AK105 om jag minns rätt), 045 (AKS74U, 048 (AK74, 048m AKM, 048s AKMS) samt 052 (RPK) är grymt stabila och prisvärda. Presterar helt klart som mycket dyrare bössor och den externa finishen är helt klart bättre än bara ok.

Cymas trädetaljer är dock enligt min åsikt lite tråkiga i färgen, men det är åtgärdat enkelt genom att köpa finare trä likt LCT eller helt enkelt riktigt sojvetiskt trä. Alternativt lackbetsa vilket funkar bra också. Men då bör du hålla i minnet att jag är lite kinkig med trädetaljer också :)
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Lite smartare redan, man tackar!

Blir ju lite sugen på en cyma cm.048, gillar verkligen den designen, så här kommer frågorna! :)

Vad skiljer den annars från cm048m förrutom flamdämparen och magasinet?
Skulle vilja säga att cm048 är en ak74 medans 048m är en akm stämmer detta?
Hur är medföljande batterier och laddare?
Hur är annars dessa vapen? Något som ni erfarna rekommenderar ?
Om man har pengarna gör man bättre i att köpa en dyrare bössa typ g&g, king arms?
Inte för att jag är rik men lägger hellre pengarna rätt från början.

Läste en jävligt grundlig tråd om just ak i detta forum för ett tag sedan men kan inte hitta längre, någon som vet vilken jag talar om ?

Tack för alla svar.
ohman

Inlägg av ohman »

Laddarna är oftast skräp, även om du vill fortsätta med NiMh-batterier så vill du oftast investera i en bättre laddare. För laddare och batterier kan jag rekommendera att du kollar upp Hobby King (http://www.hobbyking.com). Där hittar du både laddare och batterier som tillsammans kostar mindre än ett batteri här i Sverige. Batteri och laddare som medföljer duger för att börja med, men du vill antagligen ganska snart skaffa ett som räcker längre, och en laddare som du inte behöver ta tid på innan du måste koppla ur den.

Cyma 040 och högre har fått bra kritik överlag, dock har jag ingen personligen så jag ska inte garantera något, jag tror dock inte att du gör fel i att köpa en Cyma istället för en avsevärt mycket dyrare "märkesbössa".
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
ministry

Inlägg av ministry »

Vad gäller Kalashnikovs generellt kan du skippa allt annat än real sword, LCT, VFC, Cyma och Dboys, ungefär.

Skillnaden mellan 048 och 048m är kosmetisk, det är AK74 respektive AKM.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Skriv svar