Tjenna .. Jag är lite halvt kluven på vad jag måste köpa/göra för att göra min g36c till semi sniper..
Jag har redan fixat längre pipa ifrån en bolt sniper som jag Moddade om lite , Test sköt den och det gjorde STOR skillnad ..( tror att det var en 6.03 pipa )
sen tänkte jag på Gearboxen .. Vad för slags drev skall jag skaffa mig ? Skall det vara Torqe up drev ? ( Tänkte ha bössan på Ca: 130-140 MS till o börja med)
Jag har V.3 Gearboxen .. allt orginal i den .. Håller den för en 130% fjäder lr skall jag uppgradera den med på något sätt .. ??
Nja ni fattar att jag är lite "newbie" inom detta än så länge . =)
all hjälp uppskattas =)
MVH
Uppgradera g36c till semi sniper.
Re: Uppgradera g36c till semi sniper.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =20&t=5515 , sa på skoj till en polare att en tråd per dag som beaktar i princip samma ämna dyker upp. kan ni inte sammanslå alla dessa trådar? .
CTR EP3 Championship White, nuff said
Och-eeeh, vad är det för bössa du har? (tillverkare)
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Umarex H&K !!
Är det den billigare modellen (som Cybairgun tex har) eller den dyrare varianten med quick spring change?
Oavsett så bör båda hålla för 120-130 fjäder (bör resultera i 130-140 m/s). Men värt att tänka på här att om du lägger dig under ca 132 m/s (med 0.20g kulor) så kan du fortfarande använda bössan som automatgevär, över det så är det semi endast som gäller. Till att börja med behöver du nog inte byta ut några drev alls, om du bestämt vill uppgradera något så investera i en ultra high torque motor av något slag och ett sjysst batteri.
Om du i ett senare läge vill gå upp till tyngre fjädrar (M140-150) så kanske det börjar bli aktuellt att köra high torque kugg med men det är inte säkert att det behövs ändå.
Har du testat att spela som semi-sniper på något spel? Det är annars värt att göra innan du börjar trimma bössan över "auto b"-gränsen, du kommer inte skjuta väldigt mycket längre än autobössorna, och du är låst till semi medan motståndarna glatt sprutar kulor i rasande takt
Oavsett så bör båda hålla för 120-130 fjäder (bör resultera i 130-140 m/s). Men värt att tänka på här att om du lägger dig under ca 132 m/s (med 0.20g kulor) så kan du fortfarande använda bössan som automatgevär, över det så är det semi endast som gäller. Till att börja med behöver du nog inte byta ut några drev alls, om du bestämt vill uppgradera något så investera i en ultra high torque motor av något slag och ett sjysst batteri.
Om du i ett senare läge vill gå upp till tyngre fjädrar (M140-150) så kanske det börjar bli aktuellt att köra high torque kugg med men det är inte säkert att det behövs ändå.
Har du testat att spela som semi-sniper på något spel? Det är annars värt att göra innan du börjar trimma bössan över "auto b"-gränsen, du kommer inte skjuta väldigt mycket längre än autobössorna, och du är låst till semi medan motståndarna glatt sprutar kulor i rasande takt

ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.