Hur länge ska batteriet laddas?
Hur länge ska batteriet laddas?
Tja! hämtade ut mitt paket med G&G CM raider för en stund sen och tänkte höra lite med er här hur länge brukar man ladda batteriet? I manualen stod det max 3 timmar. På nätet läste jag att många kör högst 5 timmar. Jag antar att det är en standard laddare, Den har en mekanism mellan AC uttaget och Ladd uttaget med 2 LED lampor, Röd/Grön. så jag antar att den bör lysa när det är fullt. Jag är helt ny på det här med batterier. har laddat det nästan i 3 timmar nu. Tror ni man kan koppla in det i bössan nu och provskjuta litta?
Tacksam för alla svar.

Senast redigerad av 2 Twist, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: Ändrade rubriken till något bättre beskrivande.
Anledning: Ändrade rubriken till något bättre beskrivande.
Min Omdömes tråd->http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=23076
-
Re: Ang: 9.6V batteri.
Ladda 3 timmar som det står och provskjut bössan lite. Plinka några burkar, ställ in hopupen och när du känner dig nöjd slänger du skiten och köper ett Lipo och en laddare. 

Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.
-
Juveltjuven nailed it.
Haha nej batteriet kommer jag verkligen inte slänga, Inte än iaf
Som sagt jag är en nybörjare detta är mitt första vapen så jag nöjer mig med detta så länge
Uppgraderingar kommer längre fram.

du har helt ok laddare och batteri(om det är 9.6v).
lipo är ingen uppgrdering, det är standard om du vill ha mer kul med bössan.
det är som att jämföra nokias symbian med apples ios(bättre finns inte)
när du väl testat det vill du aldrig tillbaka till det gammla.
lipo är ingen uppgrdering, det är standard om du vill ha mer kul med bössan.
det är som att jämföra nokias symbian med apples ios(bättre finns inte)
när du väl testat det vill du aldrig tillbaka till det gammla.
hehe ok! jag håller på att ställa in hopup nu men den e lite klurig och ställa in. Yes det är 9.6v. Jo lipo hade ju kunnat vara kul att mata in. Blir det bättre ROF och längre livsspann på batteriet då elr?=)
Tänkte även fråga här om någon vet om det är Tightbore pipa på dessa original? Har hört det på ett var videos jag checkat men hade varit bra och veta 100%. så jag inte kör med Cyberguns 0,03mm kulor. Fast den verkar mata rätt bra med dem iofs.
Tack för svaren!
Tänkte även fråga här om någon vet om det är Tightbore pipa på dessa original? Har hört det på ett var videos jag checkat men hade varit bra och veta 100%. så jag inte kör med Cyberguns 0,03mm kulor. Fast den verkar mata rätt bra med dem iofs.
Tack för svaren!
Senast redigerad av 1 Dantheman, redigerad totalt 0 gånger.
Svar ja på båda.
Det funkar även bättre i kyla. Bra NiMh-batterier är ungefär som ett kasst LiPo - de NiMh-batterier som följer med AEG:s är ofta riktigt dåliga NiMh. Ofta har mina inte ens orkar dra runt motorn.
Släng det efter att du lekt lite, köp ett par LiPo - du kommer inte att bli besviken.
Det funkar även bättre i kyla. Bra NiMh-batterier är ungefär som ett kasst LiPo - de NiMh-batterier som följer med AEG:s är ofta riktigt dåliga NiMh. Ofta har mina inte ens orkar dra runt motorn.
Släng det efter att du lekt lite, köp ett par LiPo - du kommer inte att bli besviken.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Ok. Jo jag får ta och göra det. Dock tillåter inte min budget det just nu så det får bli lite längre fram!
Jag kör med G&G's kulor nu som har 0,01mm och de matar väldans bra. Men det gör även Cyberguns 0,03 faktiskt. Så det kanske inte är tightbore pipa på dessa original? Tacksam som bara den för svaren ni proffsen ger mig! 

om din buget liger över 300 spänn så får du bästa lipot från hobbyking med laddare och frakt inräknat(köpte lite annat smått och gott för den summan).
går lätt genom tullen om det inte är nån ny som tullar vartenda paket första dan:).
snabb frakt med airmail,under en vecka till finland.
går lätt genom tullen om det inte är nån ny som tullar vartenda paket första dan:).
snabb frakt med airmail,under en vecka till finland.
Re: Nybörjar frågor!!
Okej! Får ta mig en titt där. En sista noobie fråga hehe, Äre normalt att vissa AEG inte matar ut de sista 20-30 kulorna? För min ger sig där, Matar inte alls efter det, Får ladda om o sen köra vidare!
Nu var det nog bara ungefär 10 skott den skippa, Får hoppas att det går väck när jag dragit iväg några mag! Tack för alla svaren iaf
Nu var det nog bara ungefär 10 skott den skippa, Får hoppas att det går väck när jag dragit iväg några mag! Tack för alla svaren iaf