Uppdatera G&G GC16

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
maxellplusss

Uppdatera G&G GC16

Inlägg av maxellplusss »

Hej!

Jag skulle vilja ha idéer på hur ni hade uppdaterat en G&G GC16.
Den kommer användas i skogs spel på ganska långa avstånd.
Vad jag har förstått så är det viktigt att ha en bra pipa, Hop up samt stoppa läckaget inne i bössan.

Delar jag funderar på att byta och vill ha förslag på är:

Pipa längd 363mm:
Fjäder: M130-135:
Hop up hela mekanismen:
Sido fråga: Är denna Hop up värd pengarna "Madbull Hop-Up Metall M4 / AR" (Art: 28436 på röda stjärnan)
Hop up gummi:
Spring guide:
Pistong:
Pistonghuvud:
Cylinder huvud:
Cylinder:
Nozzle:

Om jag inte är helt ute och cyklar så belastar väl inte ovanstående delar bössan mer än original delarna (förutom fjädern då)?
Därmed behöver jag väl inte byta några delar i själva "drivningen" Motor, kugghjul osv ?

Skriv gärna om det är något jag inte alls behöver byta eller om det är något jag missat.
Budget ligger väl runt 1500-2500 kr.

Tack på förhand

antonanton

Re: Uppdatera G&G GC16

Inlägg av antonanton »

Satsa på hopen först. Skulle avråda till den där standardkonstruktionen generellt. Köp ett hophus med roterande hjul. Blir mycket enklare att mecka med och justera.
Typ: http://airsoftpro.cz/en/gun-parts-upgra ... -m4-detail
Sen antingen maple leaf macaron hopgummi med tillhörande nub. Sjukt bra precision utan att man behöver mecka något. Eller googla hur du gör flathop/sugruhop. Då krävs mer meck/testande.
Kan vara bra att köpa ett separat hophus/pipa och mecka med, sen har du kvar standard som backup.

Om bössan går tillräckligt hårt, vänta med att byta delar i gearboxen tills den rasar. Uppgradera motorn först (Till en high torque).

Skriv svar