Testskjuta bössa i Stockholm

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Grim Nyberg

Testskjuta bössa i Stockholm

Inlägg av Grim Nyberg »

Tjabba! Som nyinflyttad i Stockholm har jag dålig koll på var man skulle kunna skottställa bössor etc.

Vi har en tanke om att inom en snar framtid kanske börja göra lite reviews på produkter och customs för att se hur intresset blir på det.

Men för att kunna genomföra det behöver vi vara på ett område där det är ok att vifta med en bössa och skjuta lite på olika distanser.
Var gör man sådant bäst med lokaltrafikens begränsningar?
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

Marcules

Re: Testskjuta bössa i Stockholm

Inlägg av Marcules »

Klacken på lördagar och skeppartorp på söndagar har bägge varsin rudimentär skjutbana. Förutom det så vet jag inte.
-:Skogsfrisk:-

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Klacken på lördagar - och enbart lördagar - ligger bra till för sådant. Hållplats Tallebo.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Grim Nyberg

Inlägg av Grim Nyberg »

Man stör inte spel på en lördag då?
Real Fake Guns

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Nej. Skjutbanan ligger avsides. Så länge du inte går ut och vandrar i skogen stör du inget.

Dock kan spelare störa eventuellt filmande och ljudupptagning så du får filma när andra är ute på spel eller innan / efter alla kommit dit.
Mina affärsredovisningar

Cleaner

Inlägg av Cleaner »

Grim

Jag hade samma problem, men orkade inte vänta tills lördag, samt åka till Klack för att se hur hopen tog enbart.
Samt vill jag inte att insatsstyrkan kommer när man plinkar i ett relativt tätbebyggt område , på sin baksida.. :)

Jag bor liten bit utanför Sthlms city, ringde Polisen , fick prata med LKC till slut.
Informerade dom och frågade om det var ok att dra ut i skogen som ägs av kommunen, testskjuta lite.
Sa att det handlade om replikor, Airsoft bössor.

Det var helt ok enligt dom, bara jag hade uppsikt, samt ett "fång" bakom målet så inga kulor kunde richochetta sig vidare.
Informerade dom mer precist vart jag skulle vara, ifall det kom in något larm om en "galning ute i skogen".
Dom noterade detta.

Vid testskjutningarna har jag stött på civila som är ute med hund, plockar bär eller bara promenerar.
2/10 har frågat vad i h-e jag gör, informerat dom att jag kollat av med Polis, samt slutar skjuta medans dom är i närheten och låter dom passera.
Passar även på att förklara att det är som att "spela paintball"

8/10 vill testskjuta, tycker det e hur coolt som helst, även tanter och gubbar, frågar intensivt om hur denna "hobby" är.

MEN...

Detta var för 2 somrar sen, innan vi i Sverige blev drabbade och är rädda för terrorister..

Skadar inte att ringa och fråga Polisen hur du skall göra, om du har ett grönområde lite avsides inom ditt avstånd som du kan ta dig till.

Lycka till

/C
Prickskytt

Grim Nyberg

Inlägg av Grim Nyberg »

Låter klokt! Har gjort liknande vid filminspelningar tidigare och fått tumme upp.

Känner dock till området för dåligt. Men tänkte åka ut till klacken på lördag och kolla av området.
Det kan ju vara så att man hade kunnat vara där en söndag bara för att spela in (utan att få med folk i omkring på ljudupptagningen som vid ett lördagsspel) och utan att skjuta om man bara frågar polisen innan till ex.

Så tar man scener man ska skjuta på lördag till ex.

Tack för tipsen!
Real Fake Guns

Användarvisningsbild
KronaN

Inlägg av KronaN »

Kan tipsa om att köpa in en billig ljuddämpare som man sedan målar i en starkt orange färg. Kombinera sedan med ett extra magasin som också är målat i orange färg när man provskjuter, så försäkrar man sig om att folk som ser en stå och plinka någonstans inte får panik och ringer sheriffen ;)

JonathanRL

Inlägg av JonathanRL »

Det kan ju vara så att man hade kunnat vara där en söndag bara för att spela in
Klacken är ett populärt friluftsområde för den närliggande befolkningen och vi har en gentleman's agreement med dem, Polisen och kommunen att bara vara där på lördagar. Att vara där någon annan dag - om än bara för att använda skjutbanan är något jag avråder ifrån.
Mina affärsredovisningar

Grim Nyberg

Inlägg av Grim Nyberg »

Nej alltså skjuta lördag.
Ringa in till polis för söndag för att ta skjutfria tagningar där man babblar om bössan i samma miljö (för att slippa ljudet av andra spelar i ljudupptagning etc.)
Det borde ju funka om polisen ger tumme upp och kameraman i reflexväst.
Real Fake Guns

Skriv svar