PKM internals problem

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Crapgame

PKM internals problem

Inlägg av Crapgame »

Hej gänget.

jag köpte en begagnad PKM där allt var utbytt internt och den sköt kanske 55meter och gick tungt.
internt var det Lonex hi.tourqe motor, SHS kuggar, bore up kit, okänd nozzle i metall och en okänd microswitch med mosfet (hemmagjord lösning som det ser ut, men dock fungerande), en sliten böjd madbull m140 fjäder. så orginal pipa med det svart/röda hopup huset.

jag började med att sätta i 6.03 precpipa 590mm och nytt hopgummi, men ingen större skillnad i räckvidd.
jag shimmade om den, satte i en fräsh m130 fjäder, tätade cyklinderhuvudet och pistongen, ingen skillnad.

boxen verkar tät överallt men nu undrar jag vad mer kan orsaka att det läcker luft eller ett räckvidden är så kort?

vad för nozzle ska en PKM ha?
är det annorlunda än en M249 gearbox? har sett nå nozzle som det står m4/m16/pkm på.

tack

Maercosh

Re: PKM internals problem

Inlägg av Maercosh »

Kolla om du vet någon annan som har originalnozzle och mät den, eller hitta info på internet. Jag har en AK nozzle i min g36 så det stämmer inte alltid :)
EDIT: Här är någon som uppgraderat en PKM av A&K och han använde en MP5K nozzle, tror dock han fick slipa till den lite eftersom det står 'modify'
http://www.red-alliance.net/forum/index ... 7.110;wap2
editedit: menade A&K, inte G&G :D
Senast redigerad av 1 Maercosh, redigerad totalt 0 gånger.

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Modify är en tillverkare så antar det är den han syftar på :)

Min erfarenhet av nozzlar är att man lär testa sig fram om det inte stämmer.
Hade 3st AK nozzlar bredvid varandra och det diffade flera millimeter i värsta fall.
Olika tillverkare och toleranser etc.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Crapgame

Inlägg av Crapgame »

Maercosh - he finns itt nain PKM laga av G&G, men intressant måste kolla hede.

BlackGoat - jo he vet jag, men om man sku veta exakt vad för nozzle som fungerar generellt i PKM sku vara en hit.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Hur lång pipa har den? BU-kittet har kanske för stor volym och det kan leda till prestandaförluster. Går den markant bättre med tyngre kulor så är det en ledtråd.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Crapgame

Inlägg av Crapgame »

Lade en 650mm innerpipa som jag kapat ner till 590mm nu för att se skillnad.
monterade en annan nozzle ikväll, ska se om det ändrar nått imorgonbitti.

Skriv svar