M4-projekt
M4-projekt
Hej på er.
Jag tänkte jag skulle försöka mig på att bygga ihop en bössa men vill inte börja helt från grunden.
Jag har fått ett erbjudande att köpa en "komplett" M4 som är i dåligt skick för 800 kr. Den skjuter, men det går inte rakt och det går inte långt.
Mer än så vet jag inte...
Så till frågan...
Jag vet inte vad det är för låda (tillverkare/modell), så det jag undrar är om alla M4:or ser likadana ut?
Kan jag köpa denna utan att vara orolig för att övriga saker jag köper kommer passa?
Jag tänkte jag skulle försöka mig på att bygga ihop en bössa men vill inte börja helt från grunden.
Jag har fått ett erbjudande att köpa en "komplett" M4 som är i dåligt skick för 800 kr. Den skjuter, men det går inte rakt och det går inte långt.
Mer än så vet jag inte...
Så till frågan...
Jag vet inte vad det är för låda (tillverkare/modell), så det jag undrar är om alla M4:or ser likadana ut?
Kan jag köpa denna utan att vara orolig för att övriga saker jag köper kommer passa?
Re: M4-projekt
Om det inte är någon Hobbex-special så ska det vara en V2 gearbox i den. Kolla så det är metallkropp, annars skulle i alla fall inte jag köpa en dåligt fungerande M4 för 800:- då du kan köpa en helt ny (med plastkropp) för 800:- på Taiwangun, eller ca 1400:- med metallkropp.
Skickat från mobilen, tar inget ansvar för auto-correct...
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Jo jo, det är en metallkropp.
Och det är en V2 gearbox i den.
Det jag är orolig över är väl om det finns något annat som kan skilja sig mellan alla olika Kina-kloner?
Till exempel hur man fäster handtaget, hur ytterpipan fästs, osv...
Och det är en V2 gearbox i den.
Det jag är orolig över är väl om det finns något annat som kan skilja sig mellan alla olika Kina-kloner?
Till exempel hur man fäster handtaget, hur ytterpipan fästs, osv...
Olika tillverkare kan ha små skillnader i hur man fäster ytterpipan har jag märkt. Det går oftast att lösa om man är lite händig.
Vad menar du med handtaget? Om du menar pistolgreppet så fästs de likadant, dock är ibland dålig passform på de tredjeparts man kan köpa, så man kan få fila och hålla på för att få det att sitta rätt. Om du menar rail, eller handskyddet så fästs de på olika sätt, men den barrelnut man behöver följer normalt sett med det rail man köper.
Vad menar du med handtaget? Om du menar pistolgreppet så fästs de likadant, dock är ibland dålig passform på de tredjeparts man kan köpa, så man kan få fila och hålla på för att få det att sitta rätt. Om du menar rail, eller handskyddet så fästs de på olika sätt, men den barrelnut man behöver följer normalt sett med det rail man köper.
-:Skogsfrisk:-
Jag menade pistolgreppet, men ditt svar var perfekt.
Jag läste även någonstans att man bör veta vilken lower man har om man ska köpa hophus. Alla hophus (M4) passar tydligen inte i alla olika (Kina-) uppers.
Något kunnande om detta, stämmer det?
Jag läste även någonstans att man bör veta vilken lower man har om man ska köpa hophus. Alla hophus (M4) passar tydligen inte i alla olika (Kina-) uppers.
Något kunnande om detta, stämmer det?
Tror de flesta problem med dålig passform med hophus är mot ytterpipan, det är min erfarenhet iaf. Och vilken kvalitet på hop huset det är.
Personligen så gillar jag airsoftpro.cz egna hop hus till m4:an. CNC:ad aluminium och har funkat perfekt i de två bössor jag stoppat dem i.
Personligen så gillar jag airsoftpro.cz egna hop hus till m4:an. CNC:ad aluminium och har funkat perfekt i de två bössor jag stoppat dem i.
Ok, det låter som jag får testa och se. Passar det inte så är det väl inte mer än att lägga på hyllan eller sälja vidare med lite förlust.
Sen köpa något annat och hoppas på bättre tur då.
Tack för tipset, ska kika på airsoftpro.cz.
Har du (eller någon annan här) bra tips på motor och egentligen allmänt som är bra så är det bara att dela med sig. Jag är som en svamp som vill ha information.
Sen köpa något annat och hoppas på bättre tur då.
Tack för tipset, ska kika på airsoftpro.cz.
Har du (eller någon annan här) bra tips på motor och egentligen allmänt som är bra så är det bara att dela med sig. Jag är som en svamp som vill ha information.

Vad jag kan se så har airsoftpro.cz två olika hopups.
http://airsoftpro.cz/en/gun-parts-upgra ... -m4-detail
http://airsoftpro.cz/en/gun-parts-upgra ... ace-detail
Vilket har du kört med?
Hört något om Prowin?
Det verkar vara några som gillar det.
http://airsoftpro.cz/en/gun-parts-upgra ... -m4-detail
http://airsoftpro.cz/en/gun-parts-upgra ... ace-detail
Vilket har du kört med?
Hört något om Prowin?
Det verkar vara några som gillar det.
Prowin har jag haft blandat resultat med, kör nu nästan uteslutande med Madbulls ultimate hop, samma konstruktion men har alltid funkat bra. Har ingen erfarenhet av airsoftpros hus.
Dream Army, SHS och Guarders high torque motorer är trevliga.
Dream Army, SHS och Guarders high torque motorer är trevliga.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
@Krazz Jag har kört med den undre länken, alltså den "klassiska" hop designen för M4:a. Om jag fortfarande körde aeg:er så skulle jag dock testat den nya också, alla delar jag köpt från airsoftpro har varit bra, så varför inte testa deras senaste design liksom. Tror dessutom den fungerar som M-block.