Tjena som rubriken lyder så söker jag magasin till en G&G CM16 SRS har testat ASG High Caps med OK resultat miss matar/dubbel matar missar skjuta ett skott sedan vid nästa skott så kommer det ut två skott. händer bara vid full auto, så söker tips från folk med erfarenhet av deras bössor, Vilka magasin fungerar prima på deras bössor. Har kollat efter liknande magasin som man får med orginal men hittar ingen svensk återförsäljare som säljer dessa. Alla tips välkomna
Det är inte säkert att problemet beror på magasinen. Faktum är att det är ganska osannolikt. Det beteendet brukar bero på att hopupgummit är sönder eller för mjukt i öppningen. Det kan även sitta fel.
ahh för jag fick tillbaka vapnet förra veckan efter det har varit på lagning just pga hopupen problemet dem hittade va att pipan som jag bytt till är 2cm längre än orginal o den hamna så tajt i flamdämparen så den böjde pipan lite, så lite att inte det gick att se med ögat så dem slippade upp kanterna på flamdämparen, därefter så fungerade mina magasin jag köpt till, för innan mattade inget magasin förrutom orginalet. Så antagligen har detta med pipan medfört detta fenomen jag hade, Så allt fungerar som det ska nu. Nu är nästa steg att skaffa Flat-hop .
Sannolikt har pipan tryckts bakåt, in i hopupenheten, och tvingat isär "läpparna" på hopupgummit där kulorna matas in. Kul att det löste sig så enkelt.