Guide på demontering utav Beta Projects Magpul AK

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Sierra

Guide på demontering utav Beta Projects Magpul AK

Inlägg av Sierra »

Hej, jag tänkte hjälpa min kära bror att ta isär hans Beta AK & har stött på problem.
För att få ur gearboxen så måste man få bort eldväljaren men det är detta som är problemet. Bössans eldväljare verkar inte vara byggd på samma vis som en vanlig AK. Detta medför ett problem som gör att vi varken kan byta fjäder eller pilla med hophuset.

Jag har letat youtubevideos & det är inte samma grejj uppenbarligen.

Är det någon vänlig själ här på forumet som har någon form av tillvägagångssätt för att ta ur gearboxen från Beta AK'n.

Tack på förhand
Hör gärna av er på PM eller direkt i tråden alternativt maila mig på: Ekaarn@gmail.com
Senast redigerad av 2 Sierra, redigerad totalt 0 gång.

Stinky06

Re: Hjälp med Beta Project Magpul AK

Inlägg av Stinky06 »

Du kan inte skruva bort ploppen på eldväljaren med en tång?
------- --------
Min Youtube kanal!

https://www.youtube.com/channel/UCA3RVB ... ObqnzpZ0VA
------- --------

Sierra

Re: Hjälp med Beta Project Magpul AK

Inlägg av Sierra »

Stinky06, det fungerade tyvärr inte heller. Fler förslag, är det någon som har meckat isär den här bössan förut som vet exakt?

grimm

Re: Hjälp med att ta isär Beta Project Magpul AK

Inlägg av grimm »

Kanske onödigt inlägg, men bygger inte den bössan på en Cyma i grunden? Cyma hade tidigare en vanlig skruv gömd under en plashatt.. Tror de kör samma typ som VFC på senare modeller.. Isf bör det inte va svårare än att greppa tag runt den med en tång, gärna med en sån där oval form i passande storlek.. Jag har tagit isär mina VFC så, och en av dem hade ruggigt mycket låsningsmedel så det tog riktigt lång tid innan det sakta men säkert började skruva loss.. Är det inget sånt som spökar?

Sierra

Re: Hjälp med att ta isär Beta Project Magpul AK

Inlägg av Sierra »

Precis som du sa Grimm men man vill ju inte vålda i onödan för än man vet att det är på följande sätt.
PM'ade ett 10 tal youtubare, sökte igenom internet ganska brutalt & frågade på Reddit. Till slut fick jag ett svar. En snubbe som gjort en egen instruktion på exakt hur man går tillväga, här har ni instruktionen i bildform.

Länk till instruktionen

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

grimm

Re: Guide på demontering utav Beta Projects Magpul AK

Inlägg av grimm »

Skönt att du fick isär den till slut. För mycket våld är inte bra om man inte vet, men just den skruven är (mej veterligen) alltid i ordentligt stål (om det inte är en gömd skruv då) så där kan man ta i rätt bra när man ska ha loss den första gången..

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Den skruven har gjort mer en en person förbannad, byt den mot en vanlig M4 med krysshuvud istället.
Jobbar på Röda Stjärnan

grimm

Inlägg av grimm »

Ärsch då, går alldeles utmärkt att montera loss med RÄTT verktyg.. Kan sitta lite bara.

Skriv svar