KJW 1911 co2

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
NigHtHawK

KJW 1911 co2

Inlägg av NigHtHawK »

hejsan.
äger en 1911 från kjw som efter att ha legat i vintras börjat bete sig riktigt konstigt, efter att ett skott skjutits så typ fastnar sliden nästan längst bak så man får ta o dra till i den lite så går den fram och ett nytt skott kan skjutas med samma fel, det började med nån gång o sen blev de värre o värre o nu är det samma fel efter varje skott, det är inte hanen den fastnar på utan typ en cm ifrån längst bak.

har varit isär o gjort rent samt smörjt upp och det har inte blivit bättre, ser inget som är trasigt och inga onormala skrapmärken som om den skulle ta i, göra mantel rörelse för hand är inga problem utan då gör den som den ska.

är fundersam på packningen till cylinderhuvudet, den e hel men känns hård o jag tycker inte den tätar mot cyllen som jag tycker den borde, nästan så man kan se förbi den in i cyllen så en misstanke e att den typ har krymt o blivit hård under vintern då den legat,

jag har som sagt slut på ideer så därför tänkte jag kolla här om det är nån som varit med om nåt liknande eller vet va som kan tänkas vara felet