Glad i hågen när jag fick hem sliden så provmonterade jag så klart den på lowern.
Vilket skulle visa sig vara ett stort misstag....
Jag monterade G34pipan i TM glockens org hus och meckade dit den i ytterpipan.
Nossel och hus satt redan monterat i sliden, så det fick vara kvar.
Plockade ihop allt precis som vanligt och sköt på uppern.
Det gick precis som vanligt bara det att den fastnade i nåt slags mellanläge.
Något bakåt precis så att inte ytterpipan kan falla på plats.
Den gick inte att dra av framåt men gick att dra bakåt.
Höll på ganska länge innan jag fick loss den....
Kändes som att inte avtryckaren blev riktigt uppspänd heller. (det blev ju iofs ingen hel cykel heller)
Testade att ta ur ytter och innerpipa å bara dra på sliden.
Fastnade då med... även då något bakom "nolläge" men gick varken att dra framåt eller bakåt...
Även det tog en stund att få loss.

Test nr 3. Monterade TM nossel och hus i den nya G34 sliden i hopp om att det skulle lösa något.
Inte ett dugg. Låste sig nåt så gröndj***lskt.
Helt omöjligt att se vad som skulle kunna ställa till det. (iaf för mig)
Är det någon vänlig själ som skulle kunna ha ett hum om eller kan ha en känsla för vad som kan ställa till det?
Verkade som att den i läget där jag hade enbart sliden fastnade den på "disconnector" delen samt piggen som sticker upp på motsvarande sida som sitter stången som går från avtryckaren.
Petade man ner båda dom kunde man med lite milt våld få av den framåt.
18 juli 2015, 11:22:
Svarar mig själv här då eftersom jag va uppe i natt och filade på grejjerna...

Har iaf konstaterat efter att ha filat ner "hammern" då den var för hög när den låg ner att nu går sliden att dra på och ta av.
Så länge man inte trycker på avtryckaren utan magget i. Då går det plötsligt väldigt tungt att dra sliden bakåt...
Fick även bända isär huset på ytterpipan så hopuphuset skulle få lite spelrum. Kunde röra sig men tog emot i vissa positioner.
Har provskjutit och den trivs inte längre med den lägre inc 101 gasen. Funkade utmärkt med vanlig greengas det lilla jag testade.
Återkommer efter lite mera filande och testande.