har precis fått en nytändning till airsoft och då jag inte spelat på säkert 3år va det dagg att skaffa lite utrustning och gevär så att det blir av något.
beställde en Pj(a&k) Sr-25 som tilltänk semi dmr och side-arm som backup då fps var lite för mustig än vad jag räknade med.
dock var jag välldigt nöjd med prestandan och särskilt byggkvaliten, full metal, inget glapp, ganska låg rof men inga problem för mina avseenden.
var så nöjd att jag beställde en Pj(a&k) m4 Cqb som jag tänkte nedgradera till en bra cqb bössa samt "loaner" ifall någon av vännerna skulle vilja vara med och spela men nu börjar problemen.
såklart var batterierna inte laddade från låda men jag tänkte ialla fall testa bössan när den kom så jag viste att den gick runt, 2 salvor på single och allt lät bra sen var batteriet dött.
laddade batteriet (orginal Ni-Mh 1500mAh 1,2V) i ca 7-8h och kopplade in det till geväret, kan bara skjuta ett par få salvor på single och det är precis på gränsen att pistongen/kolven går tillbaka till utgångsläget eller att man måste "dubbelklicka" på avtryckaren för att få den tillbaka, på automateld klarrar den bara en kort serie på kanske 6-10 skott innan den kör "fast" inte orkar dra runt batterierna blir såklart ganska varma/ljumna av urladdningen men kablarna efter kopplingen från batteri till bössa blir väldigt varma och även motorn hettas upp onödigt fort.
har prövat att justera ner motorn och dyl men har inte vågat öppna upp något då varken el eller "böss-mek" är några av mina starka sidor (fick som tur var sällan chansen att skruva i min gammla bössa)
kan det vara an kortslutning någonstans eller att kabblarna är för klena för batteriet, dåliga batterier?
tänkte kolla om det finns någon som har haft liknande problem eller kan hjälpa
Kul att äntligen registrera sig på forumet, har varit inne här mycket men alldrig skrivit något så here goes!