Vilken HK416 ska man välja!?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Ritokage

Vilken HK416 ska man välja!?

Inlägg av Ritokage »

Funderar på att köpa en HK416 och då version D eftersom det är den som är standar versionen om jag inte har helt fel. Dock så behöver jag hjälp att välja vilken av alla dem där ute som jag borde kära på. Dem viktiga punkterna som jag vill att den ska ha är:
-Vara så verklighetstrogen som möjligt, d.v.s. korrekta markings, att den slutar skjuta när magasinet är tomt och att man måste trycka in bolt releasen för att den ska börja skjuta igen. Samt att den gärna får ha en fungerande bolt release för att underlätta med att justera hopuppen.
-Magasinen ska helst inte vara exklusivt till just den bössan utan det ska gå att använda andra magasin också så att man inte är helt körd om man får slut på kulor under spel.
-Bra kulbana och räckvidd då denna bössa kommer användas exklusivt för utomhusspel, vilket också innebär att den kan nog gärna få ha en utgångshastighet på över 100m/s.
-Inte en GBB utan det ska vara en AEG.

Har hört att VFC ska vara bra?
Är tacksam för all hjälp som ni kan ge! :)

Six-Pack

Re: Vilken HK416 ska man välja!?

Inlägg av Six-Pack »

Det stämmer, de är speciella batterier som passar i crane stocken som den kommer med.
Batterierna funkar väl men de är inte alls lika bra som lipo, går enkelt att löda om med lite flinka fingrar.
Senast redigerad av 1 Six-Pack, redigerad totalt 0 gånger.

Six-Pack

Inlägg av Six-Pack »

Min lagkamrat la om kablarna till en fejk-peqbox på frontrailsen, men funkar nog lika bra att modda kolven och ha batteriet där!

Ritokage

Inlägg av Ritokage »

okej. vet du ungefär hur många kulor det batteriet klarar innan man måste byta? och vilken laddare man måste använda för den?

Welle

Inlägg av Welle »

Vfc 416 för att den är snyggast, släng in ascu och ascu hophus så har du sista skotts funktion
Lite finare, lite bättre

Ritokage

Inlägg av Ritokage »

men dem ser väll lika dana ut med alla markings eller är det något som skiljer dem åt?

Six-Pack

Inlägg av Six-Pack »

Batteriet funkar säkert utmärkt och har hört att det sitter väldigt bra i stocken.
Den korta historien är att lipos tål kyla och är mer stabila batteriet igenom,
på batteriavdelningen kan dem jättemycket mer om batterier än mig.
Eftersom Ritokage inte är så duktig på att löda kanske han inte ska ge sig på att löda in en mosfet och byta hophus Welle.

Ritokage

Inlägg av Ritokage »

Okej. Trodde det var ett highcap som kom med bössan och inte ett midcap

Six-Pack

Inlägg av Six-Pack »

Beror på vad du köper den, jag köpte min från Ehobbyasia och då kom den med midcap.

Ritokage

Inlägg av Ritokage »

ah okej

Skriv svar