Ber om ursäkt om jag missuppfattat dig nu, har Enola Gaye släppt en ny smoke som de kallar för "Tactical smoke" eller syftar du på deras standard?
Deras "vanliga" som som finns i sju olika färger och kostar ~50kr/st är helt okej och är kanske det smidigaste och bästa man kan få tag på till airsoft just nu om man inte gör sina egna. Vi brukar försöka dra iväg två stycken samtidigt då röken från en inte känns tillräckligt utomhus alla dagar. Vi har också testat deras EG18 variant som är något dyrare (150kr/st), men jag tycker inte att det är lika prisvärda som att använda två av de mindre. Annars så är de otroligt smidiga då det bara är att dra ut stubinen och kasta iväg (likt en sprint, alltså inget man behöver tända själv). De ska heller inte utge någon värme så brandrisk på sommaren ska inte vara så stor.
Här har du en video review på deras mindre variant: https://www.youtube.com/watch?v=AhlGFRT4ipg
Om det nu inte var just den varianten du frågade om så ber jag återigen om ursäkt!
enola gayle rök
Re: enola gayle rök
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.
Re: enola gayle rök
Paxz: Vi hade en mindre skogsbrand på gång pga Enola Gaye-granater som landade fel och inte hade släckts efteråt. Som tur var upptäckte vi det precis innan det nådde snåren, men det hann bränna bra i mossan och även en av våra byggnader hade förkolnat rejält nertill. Så det där med liten brandrisk är något som vi har fått tänka till om.