Tänkte höra med er vilka för resp nackdelar Inokatsu m4 har. Ni som är ägare till detta vapen, eller andra kunniga i ämnet får gärna komma med tankar och idèer!
Jag har kikat på denna : http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... ersion.htm
Tack på förhand!
Inokatsu för och nackdelar?
Re: Inokatsu för och nackdelar?
Magasinen. Tyvärr tillverkade Inokatsu aldrig egna magasin till bössan, så man får hitta aftermarket lösningar istället.
Jag hade ett sånt helvete att hitta passande magasin att jag numera har min stående i garderoben. Efter åtskilliga på tok för dyra magasininköp kom jag fram till att prowin version 2 magasinen uppgraderade till inokatsu bör vara bästa lösningen. Synd bara att jag inte har några såna...
Jag hade ett sånt helvete att hitta passande magasin att jag numera har min stående i garderoben. Efter åtskilliga på tok för dyra magasininköp kom jag fram till att prowin version 2 magasinen uppgraderade till inokatsu bör vara bästa lösningen. Synd bara att jag inte har några såna...
Pro-Win magasin funkar bra.
I övrigt är det väl bara priset som är nackdel.
I övrigt är det väl bara priset som är nackdel.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.
-
Hur är det med att beställa Prowin gasmag från kina? Går det eller fastnar de i tullen?
Magasin har aldrig fastnat för mig, men då beställer jag också alltid med annat skrot och inte bara magsin, men jag tror de kommer gå igenom.
Min Affärsredovisning
ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story
Jag gillade min Inokatsu 2009 starkt, fullt RA-TECH kittad dock. Har aldrig testat en stock.
Rent estetiskt så var den inte lika vacker som mina anodiserade graverade WE M4/M16 varianter, till receivern sett då.
Garanterat mer hållbar dock!
GHK gasmagg fungerade ypperligt bra!
Enda "bekymret" jag hade med min var att fjädern till boltcatchen var för styv/lång så den fulhakade i bolten lite ibland, vilket orsakade cyklingsproblem.
Säkerligen inget standardfel.
Råder dig dock att läsa mycket på gasgunsforumet då det är MYCKET gnäll och hat mot just Inokatsun där.
Det skadar aldrig att efterforska "ORDENTLIGT" innan man skaffar en bössa med den prislappen.
Rent estetiskt så var den inte lika vacker som mina anodiserade graverade WE M4/M16 varianter, till receivern sett då.
Garanterat mer hållbar dock!
GHK gasmagg fungerade ypperligt bra!
Enda "bekymret" jag hade med min var att fjädern till boltcatchen var för styv/lång så den fulhakade i bolten lite ibland, vilket orsakade cyklingsproblem.
Säkerligen inget standardfel.
Råder dig dock att läsa mycket på gasgunsforumet då det är MYCKET gnäll och hat mot just Inokatsun där.
Det skadar aldrig att efterforska "ORDENTLIGT" innan man skaffar en bössa med den prislappen.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
Priset.. är den enda nackdelen jag kan komma på som alla andra nämnt här redan
o i magasin väg är de nog bara Pro-win som gäller.. de finns ju en hel del andra = alla som passar WA men Pro-win ska tydligen vara bra på i princip alla fronter.

När det gäller gg mag så har jag upplevt en del strul beroende på mag märke (förutom WA som, till skillnad mot GHK,Bomber o G&P,-fungerade utan läckage, "ofrivilliga tömningar" mm).
MEN efter det att GHK lanserade sina Co2 magg är min Ino rena drömvapnet. Allt är bara rätt ini minsta detalj, estetisk som funktionsmässigt. Kan bara rekommendera den ( förutom den första årgången 2008 som har problem med passformen mellan övre o undre låda vilket ger lite glapp-blä). 2009 bytte Ino gjutform och därefter är passformen perfekt.
ETT TIPS om du vill spara lite pengar och inte bryr dig om 100% stämplar. VIPER bössorna ( finns bla på ehobbyasia ). Viper tech är en fd underlev till Inokatsu som efter ek strul ifrån Inos sida började sätta samman och sälja själva. Ca 580 usd för en M4 jämfört mot inos 980usd. De har även under åren förbättrat en del detaljer så de är lika, om inte en aningen bättre teknisk än Ino. Dock har de inte rätt att använda colts trades så de kör med en snarlik logo samt skriver annan "produced by" text på undre lådan. Faktiskt rätt snyggt löst.
MEN efter det att GHK lanserade sina Co2 magg är min Ino rena drömvapnet. Allt är bara rätt ini minsta detalj, estetisk som funktionsmässigt. Kan bara rekommendera den ( förutom den första årgången 2008 som har problem med passformen mellan övre o undre låda vilket ger lite glapp-blä). 2009 bytte Ino gjutform och därefter är passformen perfekt.
ETT TIPS om du vill spara lite pengar och inte bryr dig om 100% stämplar. VIPER bössorna ( finns bla på ehobbyasia ). Viper tech är en fd underlev till Inokatsu som efter ek strul ifrån Inos sida började sätta samman och sälja själva. Ca 580 usd för en M4 jämfört mot inos 980usd. De har även under åren förbättrat en del detaljer så de är lika, om inte en aningen bättre teknisk än Ino. Dock har de inte rätt att använda colts trades så de kör med en snarlik logo samt skriver annan "produced by" text på undre lådan. Faktiskt rätt snyggt löst.