0.25 till 0.3 är den vanligaste kulvikten om man inte spelar med högtrim. Många arg tillåter inte kulvikter över 0.25 i CQB.
De flesta skapar möjlighet att både spela under 100m/s för CQB och sedan en till runt 110-120 för skog.
Dock är m/s ganska orelevant eftersom du kan uppnå bättre resultat med hopup än du någonsin kan uppnå med utgångshastighet. En bra hopup på 110 m/s kan ta kulan längre än standar kina hopup på 120-130 m/s.
En annan viktig faktor för distans och träffsäkerhet är vikten på kula justerad till din utgångshastighet samt kvalitet på kulorna.
m/s och 0.20 eller 0.25?
Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Hoppa till
- Generellt
- ↳ Om AirsoftSverige
- ↳ Om Airsoftbörsen
- ↳ Nyheter
- ↳ Allmänt om airsoft
- ↳ Nybörjare
- ↳ Artiklar
- ↳ Kontakt
- ↳ Airsoftlag och föreningar
- Evenemang
- ↳ Spel och andra evenemang
- ↳ Norrland
- ↳ Mellansverige
- ↳ Tjärnan CQB
- ↳ Tampongfabriken Strängnäs
- ↳ Storstockholm
- ↳ Göteborg och västkusten
- ↳ Södra Sverige
- ↳ Danmark
- ↳ SilentWolf
- ↳ Hearts and Minds
- ↳ Airsoft Adventures
- ↳ Föreningen MilSim
- ↳ Northern Wind
- ↳ Operation Big Talk
- ↳ Arrangörer
- Vapen, utrustning och teknik
- ↳ Vapen
- ↳ Batterier och elektronik
- ↳ GBB och pistoler
- ↳ GBBR
- ↳ TW - Training Weapons
- ↳ Sniper
- ↳ HPA
- ↳ Utrustning
- ↳ PMC
- ↳ Radio och elektronik
- ↳ Ryssland
- ↳ Storbritannien
- ↳ Sverige
- ↳ Tyskland
- ↳ USA
- ↳ Vietnam
- ↳ WWII
- ↳ Makerspace
- ↳ Recensioner
- Media
- ↳ Impressions
- ↳ Posing
- ↳ Vapen
- ↳ Utrustning
- ↳ Spel
- ↳ Inspiration
- Återförsäljare
- ↳ Information från Återförsäljare
- ↳ Omdömen om Återförsäljare
- Övrigt
- ↳ Övrigt snack