Söker tips rörande CO2 Granater (Flashbang)

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Wabach

Söker tips rörande CO2 Granater (Flashbang)

Inlägg av Wabach »

Så, skall snart på ett postpokalyptiskt lajv och behöver komma över CO2 driven granat, som även lämpar sig för "övervakad försåtsminering". Skall inte skjuta iväg några kulor, utan det är främst "flashbang" versioner som sökes.
Efter lite snabbt googleande så hittade jag en uppsjö med allt från Hakkotsu Thunder B till den mer vanligt förekommande Tornadon.
Men med noll erfarenhet av granater så är det klokt att fråga de med koll innan man köper något man ångrar (eller från fel återförsäljare).

Det som sökes är något som fyller följande kriterier;

- Bra pris
- Drivas på CO2 patroner
- Iaf rimlig realism i utseendet (inga tornado blåa läskeflaskor)
- Fungera att försåtsminera med

Vad skulle ni då ge för tips samt återförsäljare? :)

Alla tips mottages tacksamt

11 augusti 2014, 22:06:

Är detta värt? :)

http://www.wgcshop.com/wgc2008/main/pro ... w_choice=a

pompe88

Re: Söker tips rörande CO2 Granater (Flashbang)

Inlägg av pompe88 »

Jag kommer köra med Thunder B under Blodsband (som jag antar att det är du menar) De finns ju i en version som är gjord just för försåtsminering, skall lägga en beställning på några fler inom kort. Har använt dem ett tag nu och är mycket nöjd, enda nackdelen är ju att man måste hämta upp den avskjutna pjäsen, jag målade mina bjärt oranga för att kunna hitta dem lättare. De håller bra, ännu så länge har bara en gått sönder för mig men den blev klämd i en tung industridörr efter att den vart avskjuten så inte förvånad att den gick åt.

har ingen erfarenhet från WGC beställde mina från ehobbyasia frakten kan se dyr ut men det var det billigaste alternativet om man inte hittar någon som har nån form av rea som tex redwolf har ibland.

Så försåtsminering säger du.... hade inte haft en tanke på det men det var bra att du nämnde det får se upp (ned) för sådana när vi är ute på patrull då ;) ses på stråssa

[edit] satt o shoppa runt lite priserna var ungefär desamma på de flesta ställena allt hänger på frakten,
WGC (som inte verkar ta paypal weird) va ju billigast om man tog ofösäkrad o spårbar frakt som tog 1 till 2 månader alltså inget du hinner till BBR vanlig EMS frakt var dyrast av de 3 här

Redwolf både UK o Japan var billigast men de har inte den trådutlösta i lager. vill man ha det snabbt men lite dyrare så var ju UK shoppen ett bra alternativ

ehobbyasia samma priser som WGC men de var väl en 10$ billigare på frakten o tar paypal så de verkar vara ditt bästa alternativ om ingen annan vet ngn ställe som fraktar thunder b billigare dela gärna med er då.
Civilization is a conspiracy to force me to wear pants ! viva la buttnekkid resistance

pompe88

Re: Söker tips rörande CO2 Granater (Flashbang)

Inlägg av pompe88 »

den med hålet är nyare.
Civilization is a conspiracy to force me to wear pants ! viva la buttnekkid resistance

Skriv svar