Au-5G bra/dålig? tips mm

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
kalven

Au-5G bra/dålig? tips mm

Inlägg av kalven »

Som nybörjare har jag tänkt köpa denna bössa: http://www.taiwangun.com/en/jg0446-au-5g-jg har kollat runt ett bra tag nu och har främst kollat på semi-snipers.
AU-5G
Weight: 4820 g
Length: 1000 mm
Material: ABS, aluminum
Fire mode: auto, single
Length of internal barrel: 490 mm
Magazine model: hi-cap
Magazine capacity: 330 BBs
Muzzle velocity: 370 fps
Muzzle energy: 1,27 J
Accumulator voltage: 8,4 V
Accumulator capacitance: 1100 mAh
Accumulator type: mini
Accumulator type: NiMH
Accumulator connector type: small Tamiya
Accumulator cells type: mini
Gearbox version: 9 mm
Bearings type: plastic sliding
Bearings diameter: 7 mm
Warranty period: 12 months
Manufacturer JG

jag har tänkt att byta ut plastic bearings till steel bearings, behövs det?
Jag letar efter en AEG med lite längre räckvidd och precision.
Kommentarer, tips?
Något annat jag borde byta ut?

ohman

Re: Au-5G bra/dålig? tips mm

Inlägg av ohman »

AUG i sig är inte ett dumt vapen att bygga semi sniper på, men tänk på att det kostar, både i tid och pengar att få den att gå fantastiskt. Om du inte specifikt vill ha den modellen av AUG så är denna en bättre startpunkt. Men då är den också dyrare förstås (inget sikte eller andra tillbehör).

Men om du kör på den andra, ja, byt ut plastbushings till metall. Beroende på vilken fjäderstyrka du tänkt dig så bör du kanske också byta kugg, pistong, pistonghuvud, cylinderhuvud. Motorn är troligt att du behöver uppgradera till en starkare (om den inte har JG high torque redan, men det märker du). Nozzle till en med oringar för bättre tätning, Hop up-huset är inte säkert att det behöver bytas, men gummit garanterat, samt pipa till en kvalitetspipa (t ex Prometheus, alternativt Madbull om du vill hålla ner kostnaden). Efter det är utbytt är det bara börja finjustera med att stabilisera pipa/hop, se till att inga läckor finns osv. :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

kalven

Re: Au-5G bra/dålig? tips mm

Inlägg av kalven »

Okej har dock inte tänkt att lägga ner en stor summa pengar på det första vapnet har tänkt mig runt 2500-3000 nått annat tips på semi sniper?
Har själv funderat på denna: http://www.taiwangun.com/en/pj-spr-full-metal-long

Skriv svar