ICS m4 bössor

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
RescueTeam

Re: ICS m4 bössor

Inlägg av RescueTeam »

Har 2 stycken ICS m4 bössor.
1 är en omgjord M4 pistol, där jag slängt på en kolv och den andra är en M4 RIS, som är uppgraderad.
M4 är mer eller mindre orginal förutom pistolgreppet (är ett elements G27 grepp).
De pros and cons som jag hittat.
En ICS är väldigt driftsäker som jag ser det så länge som du håller den med orginal delar, när du börja laborera med den så kan den bli grinig.
Vad det gäller kompabilitet så skall man tänka sig för... har märkt att vissa magasin inte passar ICS när du börjat modda den, hopupen är inte heller den vanloga m4 varianten, och skall du slänga in en sådan måste du modda den först. Vet även att vissa pipor och buckings inte gillas riktigt av ICS heller.

Jag vet att det står mycket negativt om ICS m4 men av alla AEG M4 vapen så gillar jag ICS bäst även att den har sina nycker....

Ser man till min andra ICS lite grinig mot vissa saker, men den har i alla fall fått en ASCU gen3+ mosfet i sig (tack vare Rastaman), motor är utbytt mot en systema magnum och även där en g27 grepp från elements. Man kan uppleva att vapnet skriker lite mer än vanligt, men troligen är det relaterat till att det kan skilja på vinkeln i handgreppet.
Eftersom nästan allt är icke orginal (förutom hopuppen) så är min m4 väldigt grining vilka magasin som den gillar (vissa mag kan inte mata ut kulor) så det blir till att vara försiktig med vad man köper...
Man skall veta att ICS kör med lite andra mått än de flesta tillverkarna som producerar m4.
Dock är ICS ett beprövat koncept och med sin splittade gearbox så går det väldigt snabt att byta från CQB trim till Semi sniper trim likt TW systemen (som nu mer börjar kosta mindre, dock ej PTW än)....
Detra gör att du kan få ett vapen som fungerar bra till fantastiskt (måste jobba lite med den) och samtidigt (i vissa fall, men oftast) låna magasin av kamraten om denne även spelar med AEG...

Summa sumarum

Vill du ha en AEG skulle jag starkt rekommendera en ICS... speciellt med en mosfet in byggd. Det jag gillar med ASCU gen3+ är att man slipper alla extra klumpar i stock tub mm, och du får en krisp trigger som svarar ruskigt bra....

Skall jag idag byta vapen så blir det PTW så bra anser jag att ICS är....
Men det är min åsikt...

Kolla om någon har en ICS där du spelar, be om att få klämma, känna och provskjuta....

Hoppas du fått lite info...
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)