Scar-l / 416?

GBBR (Gas Blowback Rifle), gasdrivna gevär och karbiner.
Allan_g

Re: Scar-l / 416?

Inlägg av Allan_g »

NPAS är det man installerar där man kan ställa trycket för att få ned hastigheten.

Tex: http://www.evike.com/products/34200/

Finns säkert andra ÅF närmare eller även i Sverige, bara googla på.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

lubbe

Inlägg av lubbe »

Jo npas är jag införstådd i vad den gör. Trodde bara inte att det gick att strypa så pass mycket.

baracken

Inlägg av baracken »

Jag har haft en scar och den gick sönder ganska plötsligt med att det fastnade kulor runt bolten. Har själv varit sugen på en ny we och jag skulle köpt en 416 just för att det finns fler delar till den så lättare att få tag på, framförallt så finns det mer ra-tech delar till m4 modellerna

lubbe

Inlägg av lubbe »

Sapster: Jag gillar utseendet på scaren och hade väl egentligen bara tänkt köpa pipförlängare. 416 ser ju inte tråkig ut heller visserligen.

Dj_komodo

Inlägg av Dj_komodo »

Äger en WE 416, scar, m4 & msk
Satsa på den du tycker känns bäst och ser bäst ut, m4an enligt mig kan man modda riktigt ordentligt då det finns mest extra delar/tillbehör till den, efter den så ligger 416 & scaren rätt lika till gällandes tillbehör/delar. Gemensamt med alla så är det plastnozzeln som ryker först, köpte en i aluminium men då jag fick problem med den då den sköt väldigt ojämnt så jag bytte tillbaka till plasnozzlen igen... kör du co2 så finns det som sagt en risk att scarens backplate spricker då dem är gjorda i plast, finns i aluminium att köpa ifall detta händer... Sen är det en bra ide att köpa en nytt hopup gummi då originalet är lite sådär. Kör du mkt med den så kommer självklart slitningar uppstå på triggerhus och bolt, speciellt om du inte smörjer och rengör den med jämna mellanrum, men det finns extra delar till nästan allt. Det är lika enkelt att ta isär och underhålla bössorna.
Tycker att alla 4 har sin charm och valde därför att behålla alla 4...

Bild

Bild

Scaren är lite överdrivet pimpad, jag vet...

Santa

Inlägg av Santa »

Det blir väl bra mycket lättare att skaffa RS delar till en 416 än till en SCAR? Det kan ju vara något att ha i åtanke.

Dj_komodo

Inlägg av Dj_komodo »

vilka RS delar menar du då?

Santa

Inlägg av Santa »

Kolv, Buffer, Buffer Tube, Buffer Spring, Pistol Grip, Receiver End Plate, Upper, Selector, Charging Handle etc
Så som jag har förstått det kan man göra mer eller mindre hela geväret RS utan större besvär om man har kunskap och tillgång till en del verktyg.

Dj_komodo

Inlägg av Dj_komodo »

ok då förstår jag vad du menar:) dock inte syftet... WE Scar & 416 har ungefär lika stora möjligheter till uppgraderingar gällandes hopups, ytterpipor, innerpipor, trigger assemblys, bolt carriers, nozzles, npas, grepp, kolvar, selectors och magasin.

Santa

Inlägg av Santa »

Syftet med det är att det är kul med kvalitetsgrejer som håller :-)

Skriv svar