Merf 3.2 auto problem
Re: Merf 3.2 brådskande
Felet sitter garanterat i switch assembly och cutoff. Kolla att cuttof inte saknar si fjäder samt att du satt ihop selectorplate med kuggarna till eldomställaren korrekt. Då auto läget saknas helt.
Fd Costa.
Re: Merf 3.2 inte så brådskande(längre)
Alright, får kolla på det imorn, tillsvidare kör jag med 3rnd burst. (Full auto när jag håller inne avtryckarn på burstmode?)
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.
Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173
Affärsredovsning:
Re: Merf 3.2 inte så brådskande(längre)
Har dragit upp boxen ur bössan nu.. springen till cutoff sitter där den ska. kuggarna satt där de ska. Jag bytte en del grejer samtidigt som jag satte in mosfet. bland annat min selectorplate som det fattades en kugge längst bak på, den nya jag satte i hade också ett bläck längst fram. gissar att det var en slags elektiskt safe anordning. kan detta ha orsakat att jag inte kan skjuta i full auto?
Alla kommentarer är uppskattade!
mvh
majoren
28 mars 2014, 20:46:
en update, jag slängde i min gatee nanoASR istället nu. när jag först tar ner eldväljaren på full auto så funkar det, när jag tar den till semi så funkar semi. När jag sen tar upp den till full auto igen så är det semi där också. Jag måste då ta ut batteriet och sen sätta i det igen för att full auto ska funka.
jag hoppas någon kan hjälpa mig med detta! om det är något ni tycker är otydligt så snälla säg till isånnafall!
29 mars 2014, 12:13:
Du hade rätt costa! det var cut off levern! men problemet var inte att det inte fanns någon fjäder. problemet var att den inte rörde sig.. Vad ska man lägga för fett på cut of levern för att den ska röra sig lättare?
Alla kommentarer är uppskattade!
mvh
majoren
28 mars 2014, 20:46:
en update, jag slängde i min gatee nanoASR istället nu. när jag först tar ner eldväljaren på full auto så funkar det, när jag tar den till semi så funkar semi. När jag sen tar upp den till full auto igen så är det semi där också. Jag måste då ta ut batteriet och sen sätta i det igen för att full auto ska funka.
jag hoppas någon kan hjälpa mig med detta! om det är något ni tycker är otydligt så snälla säg till isånnafall!
29 mars 2014, 12:13:
Du hade rätt costa! det var cut off levern! men problemet var inte att det inte fanns någon fjäder. problemet var att den inte rörde sig.. Vad ska man lägga för fett på cut of levern för att den ska röra sig lättare?
Senast uppknuffad av Majoren fre mar 28, 2014 7:10 pm.
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.
Affärsredovsning:
Affärsredovsning: