För någon vecka sen satte jag in en guarder precisions pipa 6.02 mm och ett dream army 70* hop up gummi på min Jing Gong tactical ak 47. Och nu skjuter den pricksäkrare men markant mycket långsamare. Jag har testat att sätta ihop allt igen men jag får bara samma resultat . Har någon något tips på vad som kan vara fel?
[Edit] min bössa började också låta högre när jag skjuter efter ändringen
Senast redigerad av 2 HappyMushroom, redigerad totalt 0 gång.
Tack för svaren! Jag har Green Devil 0.25g. En sak jag märkte när jag tog isär allt igen var att det gamla gummit var längre än det nya, kan det ha någon betydelse?
[Edit] min bössa började också låta högre när jag skjuter efter ändringen
Jag har testat att tejpa springorna där luft skulle kunna komma ut på hop up huset utan resultat, men jag ska kanske tejpa runt själva gummit? Hur som helst så får jag testa det imorgon då det är för mörkt för att se hur snabbt kulan åker. Tack för hjälpen så länge
Det är denna metod som Xelley menar: http://www.waf.se/forum/viewtopic.php?f=131&t=3564
Väldigt enkelt och om man lyckas så är den rätt så effektiv också. Ger alltid några extra M/S i ett otätt system.
En sak jag märkte när jag tog isär allt igen var att det gamla gummit var längre än det nya, kan det ha någon betydelse?
Förmodligen det största problemet om det är matningsläppen som är kortare på det nya gummit. Jag står fast vid att stora problem med utgångshastighet (oklart hur mycket det gäller nu dock) beror 9/10 gånger på att nozzeln inte går in tillräckligt långt i gummit (jag kan också xelley). Byt till längre nozzle, och fila i framkant på tappet.
Duger eltejp? Jag är inte så sugen på att lägga ner mer pengar på mitt vapen då det känns som att den ska ramla ihop när som helst angående nozzlebytandet :/
Jag testade också vapnet idag med det gamla gummit och du sköt den lika snabbt som innan.