6.01 eller 6.03 för precision i semi?

Redwood

6.01 eller 6.03 för precision i semi?

Inlägg av Redwood »

Som rubriken lyder, vad får jag bäst precision med?
Bössan är en m4 som ligger på ca 170ms (127ms med 0.36), men kulorna har en tendens att flyga åt lite olika håll (alltså ej konsekvent)?!

Nu sitter det en 455mm madbull 6.01 pipa på.

Så frågan är
- Får jag bäst precision med en längre 6.01 pipa eller ska man satsa på 6.03? Tänkte skaffa en pipa som är runt 500-554mm lång? (Förslag?)

Är enormt tacksam för svar :)
"If in doubt, flat out"
- Colin McRae, the legend

ohman

Re: 6.01 eller 6.03 för precision i semi?

Inlägg av ohman »

Bäst precision får du när du anpassar piplängden efter cylindervolym och fjäderstyrka (finns en tråd om detta "Val av pipa", eller något åt det hållet heter den).

Längre pipa ger inte nödvändigtvis bättre precision. Kvaliteten på pipan gör störst skillnad. PDI och Prometheus tillverkar grymma pipor, Madbull bra med tanke på priset. Diametern på pipan är inte så lätt heller tyvärr, wide-bore pipor är the shit just nu för bra precision, men jag har fått bra resultat med både 6.01 (känsligare på kulkvaliteten) och 6.03 så störst skillnad gör nog just kvaliteten på pipan.

Edit: Här var tråden: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =20&t=8408
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Oiric
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008

Re: 6.01 eller 6.03 för precision i semi?

Inlägg av Oiric »

Jag skulle börja med att se om det var gummit som strulade istället för att börja fundera på ny pipa...

Skriv svar