kan inte hitta någon annanstans att skriva än här.
Jag höll på att skriva å mecka i min nya gearbox v2 och när jag nästan hade shimmat klart så gick en skruvrackare av som håller ihop gearboxen.
Vet någon vilken sorts skriv man ska köpa. Tänkte om det fanns på biltema eller laitis ?
Skruvar till gearbox
Re: Skruvar till gearbox
Brukar vara m3 i lämplig längd.
svåraste dimensionen i staden !!
-
Elfa har försänkt M3 i olika längder. Annars gå till valfri järnhandel och fråga.
Om hålen i boxen är försänkta ska du använda dito skruvar.
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!
Team Awesome - vi är, du är ej!
Vet inte vilken version av gearbox du har men det brukar knappast vara problem att nyttja den även om man är en skruv kort.
Som andra skrev, dra dig inte för att köpa kvalitetsskruv det skiljer inte många kronor på så få skruvar som behövs. Sen är det också många som använder fel mejslar vilket inte minst i kassa kinaskruv resulterar i snabbt utslitna skruvhuvuden. Mig veterligen är det nästan uteslutande Philips i storlek 2 (PH2) som den mejsel som bör användas. Undantaget är vissa små skruvar i gearboxen för triggern och ibland i hop-up hus som kräver en mindre mejsel.
Som andra skrev, dra dig inte för att köpa kvalitetsskruv det skiljer inte många kronor på så få skruvar som behövs. Sen är det också många som använder fel mejslar vilket inte minst i kassa kinaskruv resulterar i snabbt utslitna skruvhuvuden. Mig veterligen är det nästan uteslutande Philips i storlek 2 (PH2) som den mejsel som bör användas. Undantaget är vissa små skruvar i gearboxen för triggern och ibland i hop-up hus som kräver en mindre mejsel.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Skulle dock rekommendera skruv med insex skalle eller torx (den senare är svår att hitta men absolut bäst) håller 100 ggr bättre än Phillips skalle.
Fann en massa m3 på hobbex både philips och insex http://www.hobbex.se/sv/artiklar/radios ... index.html
Somewhat Intellectually Challenged Killers