Multicam

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
perlenbacher

Multicam

Inlägg av perlenbacher »

Hej! Ska köpa en multicam combatshirt och byxor, undrar då vilka nissar som kör på denna utrustning? Vill kunna efterlikna en amerikansk styrka, inte grunts dock. Har en m4 också då som primärt, vilka sidearm kan man använda till ett USA utförande?
Och sen så undrar jag hur strikta arrangörer på MILSIM egentligen är med uniformer och dyl.? Jag hade tänkt åka på mitt första spel i örbyhus i maj, vad har ni för tankar och råd om detta? MVH
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Allan_g

Re: Multicam

Inlägg av Allan_g »

Sidearm till mestadels genom hela Army, Airforce Maries mm är:
1911
Beretta M9

Snott från WiKi:
"United States of America[edit]
MultiCam is currently in use by some units of the U.S. Special Operations Command,[16][17] and some private military contractors.[18] Several members of the U.S. Army's Charlie Company, 2d Battalion, 12th Infantry Regiment were also seen wearing MultiCam when followed by ABC News.[19] The United States Air Force just recently announced that they will be adopting use of MultiCam for some of their uniforms. In early 2010, U.S. Army soldiers in Afghanistan equipped with the Universal Camouflage Pattern[20] adopted MultiCam as their camouflage pattern.
U.S. Army officials have indicated that a variation of MultiCam will be phased in as the official U.S. Army uniform pattern in 2014.[21]
Some local, state, and federal law enforcement agencies also make use of the pattern, including the Drug Enforcement Administration's FAST teams operating in Afghanistan as well as the U.S. Immigration and Customs Enforcement's Special Reaction Team and the Spokane, Washington Police Department."
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Seals/devgru: p226
Army/navy grunt: m9
Sen finns det undantag där 1911 används men sällsynt vad jag förstår.

dariantel

Inlägg av dariantel »

Korrekt är att vi inte kör särskilt höga krav gällande gear.
vi har 3 fraktioner, Coalition som har västländers mönster, typ M90, MTP, DPM, Multicam, Woodland, M85 osv...
Sedan har vi Red Dragons som skall som bäst ha blandat kammo med civila kläder men är främst guerilla styrka.
Och sedan RFA som är Ryssland, kina, vissa öststater.
Vi kommer inte kräva rätt vapen eller västar men kamouflagen är viktiga.

Så köper du Multicam eller MTP är det coalition som gäller, och på Trinity skall coalitiongrupperna agera lite mer SF stil och klara sig själva ute i skogen. men mer info om det på hemsidan.

Tänk på att du har 2 olika multicams, just multicam och MTP, det senare är brittiskt. men är mycket liten skillnad egentligen,

sindeliax

Inlägg av sindeliax »

1911 används inte som standard av något förband längre.. 1911 lider av extremt ojämn kvalitet och ratas av dom flesta pga just detta..
Viva la guerre, Viva la mort
Viva la grande revolte

Logon

Inlägg av Logon »

dariantel skrev:Vi kommer inte kräva rätt vapen eller västar men kamouflagen är viktiga.
Du menar att så länge byxor och tröja är rätt så är det okej? Så han skulle kunna köra Multicam byxa och tröja sen flecktarn plate carrier?

Edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Army_ ... 030big.jpg
Här har du en referensbild på Multicam bdu och CB(Tack namboy) Plate carrier och pouches.
Senast redigerad av 1 Logon, redigerad totalt 0 gånger.

Namboy

Inlägg av Namboy »

Han skriver klart och tydligt att kamouflaget är det viktiga, alltså borde inte MC-uniform kombinerat med väst i Flecktarn vara okej.
Deras utrustning på bilderna är med 99% säkerhet CB. Det är nog bara bildredigeringen som spökar. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Logon

Inlägg av Logon »

Namboy skrev:Han skriver klart och tydligt att kamouflaget är det viktiga, alltså borde inte MC-uniform kombinerat med väst i Flecktarn vara okej.
Deras utrustning på bilderna är med 99% säkerhet CB. Det är nog bara bildredigeringen som spökar. :)
Läste om min post och ser att jag inte riktigt tänkte hela vägen...

Det har du nog rätt om färgen Namboy, ändrade min post :)

dariantel

Inlägg av dariantel »

Ja kör man tyskt kommer vi kräva flecktarn både uppe och nere såklart. Sedan om man har en OD sele och en M4a så kommer vi inte gnälla.
Kör man ryskt bör man ha flora eller gorka, osv...

Vi vill lägga mer krut på agerande och lajvande än på impression biten typ. och det är i regel klädernas mönster som sätter helhetsbilden när du kollar om det är en fiende eller ej. iaf enligt vårat resonemang.
Jag är ju dock självklart alergiskt mot att blanda, Har man gear som inte är i rätt kamouflage så rekomenderar jag OD tillbehör. tex od väst och fickor för att ha möjligheten att byta till andra nationer. Att ha en woodland väst på en M90 uniform skulle bara se knas ut.

Bagpipe

Inlägg av Bagpipe »

Logon skrev:
Edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Army_ ... 030big.jpg
Här har du en referensbild på Multicam bdu och CB(Tack namboy) Plate carrier och pouches.
Tycker det mer ser ut som MJK på de västarna.

Skriv svar