We g18c som kulorna rullar ut ur, vad är felet?
We g18c som kulorna rullar ut ur, vad är felet?
Har en we g18c med 50kulors magasin. Ibland skjuter den bra, men ofta så rular kulorna bara ut ur pipan. Pillat runt en del i min novis, och såg att returfjädern till nozzeln var kass. Bytte mot något jag hade ligande och fick vad jag tycker är bra funktion i delarna. Men kulorna ramlar fortfarandu bara ut ur pipan. I vilka led felsöker man en gbb?
Re: We g18c som kulorna rullar ut ur, vad är felet?
Om kulorna faller ur så skulle jag nog i första hand kolla skicket på hop-up gummit. tag ur innerpipan med hop-up huset och stoppa ner en kula och se om den stannar kvar i gummit eller om den rullar rakt igenom utan motstånd. Kan vara så att ditt gummi är dåligt eller att "spacer anordningen" har fallerat.
Somewhat Intellectually Challenged Killers
Pillade lite mer, och såg att fjädern åter igen ser ut som ett mög. Varför kan det bli så? Känns som att guiden eller hålet felar.
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/02/17/9udedyru.jpg[/img]
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/02/17/9udedyru.jpg[/img]
Sedd med spåren uppifrån, vilken sida satt fjädern på?
Med allt monterat och sett bakifrån med pistol i hand, så sitter den på undre vänstra sidan.
Om sedd såhär, satt fjädern i den övre skåran? För såg nångång på ett youtube klipp att om man sätter den i den nedre så kommer det inte och sluta väl eftersom efter halva nozzle längden så är det bara hål rakt ner och fjädern kan avvika nedåt och bli klämd och fastna....

@Nuckel: WE Glocken har bara ett spår, ser ut som du länkat till TMs blowback housing.
<insert 'cool' one-liner here>
Märkligt min we glock har 2 spår? Och we glocken är väl en tm klon?