ACOG eller Reflex?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Lizard

ACOG eller Reflex?

Inlägg av Lizard »

Hej jag undrar vad ni tycker är bäst. ACOG eller Red dot sight ( reflex ) ACOG har typ 4× scope och Reflex har inget zome-in:/ Vad tycker ni är bäst?:)

ohman

Re: ACOG eller Reflex?

Inlägg av ohman »

Bara du kan bestämma vad du tycker är bäst. Vad ska du använda siktet till? Vilken spelstil har du? Vilket vapen? Försöker du efterlikna någon enhet?

Du behöver ge mer information innan du frågar. Ska du bara spela inomhus så är det ganska dålig med 4x zoom t ex. Men det finns Acog med rödpunkt, utan zoom, om du tycker att det utseendet är det du eftersträvar.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Protnev

Re: ACOG eller Reflex?

Inlägg av Protnev »

Börja med reflex. Kikarsikten gör ofta så att folk bara står stilla och folk är ändå inte så duktiga på att gömma sig att du behöver X4 förstoring för att se om det är en buske eller någon i woodland som står och gapar med munnen. Förstoring kommer med några nackdelar som man måste kompensera för och fördelarna man är för små om man inte kan sin bössa i och utan till (läs är nybörjare). Det är egentligen lättare att få ut folk på 50-70m med reflexsikte än med kikarsikte. Största anledningen är att du "ser" hela kulbanan via ett reflex vilket du inte gör i ett kikarsikte. För sanningen är att de flesta siktar inte, de ser en kula vika åt vänster, kompenserar, skjuter igen och hoppas att den går mer höger och träffar.
Omnia dicta fortiora si dicta Latina

Skriv svar