magasin problem

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
cptbeaver

magasin problem

Inlägg av cptbeaver »

magasin problem. nyss köpt en scar h ssr av paladin här på forumet. fungerar bra och matar bra förutom då man fyller magasinet mer än 60 kulor. är midcaps på runt 120 rounds.

om jag fyller mer än det så skjuter den 2 kulor fast en rullar bara ut ur pipan. kan tänka mig att fjädern i magasinet blir för spänd eller nåt men ville kolla om någon haft samma problem och vad dom har gjort?

det är inget som kommer hindra mig from att spela då jag spelar sniper och mina andra gevär har ändå bara 23 rounds mag så 60 är ändå hyffsat. men jag vill ändå veta vad de är och om det går att fixa

ohman

Re: magasin problem

Inlägg av ohman »

Både VFC (och Dboys klonen) är väldigt petiga med matningen. Men några saker du kan titta på är:
* Kolla så att hop up gummit är ok, det hjälpte en del i mitt fall (satte i ett nytt).
* Kolla också så att hop up huset fjädrar lätt, om det är för hårt åtdraget så leder det till problem.
* Testa att justera positioneringen av ytterpipan i sidledd, om den är för hårt åtdragen på ena sidan kan det skapa problem (jag pratar i det här fallet om skruvarna på utsidan av kroppen som sitter strax ovanför magasinbrunnen).

Om det är VFCs originalmagasin så är de inte heller av världens bästa kvalitet tråkigt nog, men vanligtvis är problemet åt andra hållet, dvs de orkar inte mata de sista 10-40 kulorna.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar