Beställa gas vapen inom EU

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Nuckel82

Beställa gas vapen inom EU

Inlägg av Nuckel82 »

Jag sökte och sökte och sökte men orkade tillslut inte längre så jag frågar istället.

Börjar bli sugen på en sidearm och kollar runt på nätet och att beställa från utlandet är ju självklart billigare än svensk åf.
Men eftersom man inte får föra in gas vapen till sverige utan riskerar att bli av med det i tullen så undrar jag om hur det är om
beställer co2 om det är samma risk eller om co2 är ok enligt tull eftersom co2 står med i svensk lag som godkänd?
(Tänkte eftersom jag såg en kjw 1911 på taiwangun som såldes med antingen gas eller co2 magasin och man beställer med co2 magasin enbart så borde det väl gå bra) :?:
Somewhat Intellectually Challenged Killers

Xelley

Re: Beställa gas vapen inom EU

Inlägg av Xelley »

Co2 är ok. Bara att köra! Kan den drivas med både gas och co2 så säger du bara, när tullen ringer, att det är co2 som är drivmedlet. Inga problem där alltså.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Allan_g

Inlägg av Allan_g »

Har tullen frågor om ditt vapen uppger du att den är effektbegränsad på det antal joule fabrikatören nämner, semi eller auto samt drivs av C02.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

FaniSkogen

Inlägg av FaniSkogen »

Xelley skrev:Co2 är ok. Bara att köra! Kan den drivas med både gas och co2 så säger du bara, när tullen ringer, att det är co2 som är drivmedlet. Inga problem där alltså.
Att helt garantera att det går bra är nog dumt. Ett förmodligen bör nog klämmas in.
Går den också på gas och de lyckas hitta den informationen så är det nog kört. De kan också googla.

Xelley

Inlägg av Xelley »

Du kan driva en ren co2 på gas också med lite pill. Men jag har aldrig hört talas om att en hybrid har åkt fast, men ja, dumt att garantera kanske.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Skriv svar